wtorek, 20 marca 2012

Soczewica z ryżem? No pewnie!


Soczewica z ryżem




Po sukcesie curry z soczewicy, którym się zajadałam dwa razy pod rząd, zrobiłam kilka dni przerwy i znów potrawa z soczewicą w roli głównej.
Tym razem połączyłam ją z ryżem (który na nowo odkryłam przy okazji ryżowych śniadań na słodko) i wyszło następne super danko zrobione wg zasad Kuchni Pięciu Przemian:)




Składniki na 2 porcje:

*  100 g soczewicy brązowej
*  100 g ryżu brązowego naturalnego
*  kilka suszonych pomidorów w oliwie
*  kilka oliwek zielonych nadziewanych anchois (moje ulubione)
*  łyżka kaparów
*  przyprawy: sól morska, kminek, majeranek, ząbek czosnku



Robiłam tak:
1. na wrzątek 1/4 łyżeczki majeranku (g)
2. soczewica (sł) - uprzednio ją namoczyłam
3. 1/3 łyżeczki kminku mielonego (sł)
Gotowałam ok. 10 min.

4. dodałam ryż i przekrojony wzdłuż ząbek czosnku (o)
5. 1/2 łyżeczki soli morskiej (sn)
Gotowałam ok. 30 min.

6. dodałam pokrojone oliwki i kapary (sn)
7. na koniec pokrojone suszone pomidory (k)


I to wszystko!
Baaaardzo ciekawa byłam jak będzie mi smakować ta "mieszanka firmowa" wymyślona na poczekaniu. I smakowała tak, że już nie mam wątpliwości, że świeżo odkryta przeze mnie soczewica będzie należeć do moich ulubionych strączkowych:)
Polecam bardzo!



Pomyłkowo zakwalifikowałam soczewicę do smaku słodkiego (sł), gdy tymczasem ma ona smak słony (sn).

Soczewica z ryżem




"Dylemat wielu kobiet: być różą czy kolcem?"
Anonim



Komentarze
2012/03/20 12:59:50
uwielbiam -:)
dawno nie robilam, wiec zaraz sie zabieram i bedzie pycha kolacyjka
dzieki
2012/03/20 15:51:32
Wygląda bardzo apetycznie i na pewno jest zdrowe :-)
2012/03/20 17:08:55
Wszystko co uwielbiam :)
2012/03/20 17:37:55
czemu nie? a jaka zdrowa ta propozycja :)
2012/03/21 07:59:13
Wspaniale - soczewica i ryż w promieniach wiosennego słońca.
2012/03/21 09:21:55
Mam 2 następne dania wyprodukowane na bazie soczewicy i zachwycam się nią coraz bardziej (chociaż czy bardziej się jeszcze da...?;)
Pozdrawiam dziewczyny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!