sobota, 19 marca 2022

Keto bułki w nowej, ulepszonej wersji


Keto bułki w nowej, ulepszonej wersji




Pierwsze moje bułki bez mąki zrobiłam, gdy nie byłam jeszcze na diecie ketogenicznej, ani nawet pojęcia nie miałam, że takowa istnieje.
Po przejściu na tę dietę były obecne w moim menu bardzo często. 
W zeszłym roku zastąpiłam je bułeczkami na białkach, a ostatnio wróciłam do nich, ale przepis trochę zmodyfikowałam. 
Daję teraz więcej serka, nie dodaję tłuszczu i wzbogacam je dużą ilością ziaren.
Te bułki to prawie ideał! 


Składniki na 6 bułek:
* 3 średnie jajka
* 40 g łuski babki jajowatej^
* 250 g serka śmietankowego
* 100 g w sumie: ziaren słonecznika, nasion chia, sezamu, siemienia lnianego
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 1/2 łyżeczki soli
* zioła wg uznania, ja daję zwykle oregano, czosnek niedźwiedzi, kminek itp.

^ na końcu posta są dopisane jeszcze 2 wersje bułek w innej opcji w zakresie tego składnika


Jajka lekko ubijam, dodaję pozostałe składniki, miksuję do uzyskania jednolitej struktury, na moment odstawiam do stężenia (co dzieje się błyskawicznie), po czym lepię okrągłe bułeczki, posypuję czym tam akurat chcę, układam na papierze do pieczenia i piekę w temp. 180* C ok. 30 minut.


Keto bułki w nowej, ulepszonej wersji

Keto bułki w nowej, ulepszonej wersji

Keto bułki w nowej, ulepszonej wersji


Dopisek 


Bułeczki upiekłam też dwa razy bez babki jajowatej, bo jej nie miałam, dałam więc (tak jak napisała moja czytelniczka w komentarzu pod tym postem) mielone siemię lniane, z tym, że ja dałam oprócz, nie zamiast siemienia w ziarnach.
Wyszły bardzo smaczne (nie wiem czy nie jeszcze smaczniejsze niż na babce), tylko nie tak wyrośnięte i okrągłe jak te klasyczne na babce.
Pysznie smakowały z sadzonym jajkiem, dawno takiego zestawienia nie robiłam.


keto bułeczki

keto bułeczki

keto bułeczki

keto bułeczki

keto bułeczki

keto bułeczki

keto bułeczki


A tu wersja pół na pół, czyli 20 g babki i 20 g zmielonego siemienia. Są pulchne, choć może odrobinę mniej niż klasyczne, ale smakują pysznie.

Można więc, jak się okazuje, kombinować z tym składnikiem i nawet przy jego braku bułeczki upiec:)


keto bułeczki

keto bułeczki



"Przyczyny występują przed skutkami, nigdy odwrotnie."
Stephen Hawking



18 komentarzy:

  1. Czym mogę zastąpić Babkę jajowatą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba niczym, albo nie wyjdą takie bułki jak w przepisie:)

      Usuń
  2. I jakiego serka śmietankowego Pani używa? Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mój ulubiony" z Wielunia, ale każdy śmietankowy się nada.

      Usuń
  3. Ok, w takim razie na listę do kupienia jedno i drugie ....:)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie dostałam babki, ale dodałam siemię lniane mielone, reszta zgodnie z przepisem, wyszły piękne choć nie takie okrąglutkie, wyrosły jak należy i smakują, zjadłam jedną z rzodkiewką, ciekawe jak się przechowują, czy dajesz je do lodówki? Bo syte są to będę je jadła trochę dłużej ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super! Ile tego siemienia mielonego dodałaś? Poza tym siemię całe też? Nigdy nie mroziłam, jem na spółkę z córką, więc te 6 to nie tak wiele. Spróbuj i daj znać czy dobre po odmrożeniu:)

      Usuń
    2. Siemienia mielonego dałam 40 gram, ale już nie dałam ziarenek, następne spróbuję z babką ciekawe czy będą inaczej smakowały :) zamrożę dwie na próbę i dam znać jak smakują.

      Usuń
  5. Czy piec z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bułeczki są przepyszne, a jaki zapach po wyciągnięciu z piekarnika 😉będą u mnie gościć na przemienienie z bułeczkami z mąki migdałowej 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można dać ser z wiaderka, taki na sernik? Pozdrawiam serdecznie ☺️

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki dokładnie to serek śmietankowy ? Czy typ jak Philadelphia? Właśnie będę robić wszystko wg przepisu ( o ile Philadelphia jwst odpowiednia ) i oprócz ziaren słonecznika bo tych niestety nie posiadam obecnie nad czym bardzo ubolewam. Tydzień temu robiłam również kto bułki ale z mąki lniane babki jajowej oraz dwóch serów magerekwark oraz speisequark i wyszły super. Ciekawa jestem efektu tych bezmącznych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam Mój ulubiony z Wielunia, Philadelphia też będzie ok.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!