wtorek, 6 marca 2012

Ryż na słodko i pysznie:)


ryz z jabłkami



Dawno, bardzo dawno nie jadłam ryżu. Kiedyś był czas, że robiłam sobie słodki ryż z dodatkiem owoców na obiad. 
Teraz sobie o tym przypomniałam i skomponowałam takie ryżowe danie wg Pięciu Przemian na śniadanie. 
I było warto sobie przypomnieć:)



Składniki na 2 porcje:
*  ok. 100 g ryżu brązowego
*  2 jabłka kwaśne
*  2-3 daktyle, łyżka rodzynek - najlepiej niesiarkowane
*  przyprawy: sól morska, kurkuma, imbir świeży
*  łyżeczka miodu dobrego



1. Na wrzątek wsypałam szczyptę kurkumy (g),  dodałam łyżeczkę masła (sł), ryż i kawałeczek pokrojonego imbiru (o), a na koniec szczyptę soli (sn)
Gotowałam ok. 30 min.

2. W międzyczasie uprażyłam jabłka
3. Z ugotowanego ryżu odlałam nadmiar wody
4. Dodałam jabłka (k)
5. Odrobinę kurkumy (o) - dla zachowania przemiany
6. Dorzuciłam pokrojone bakalie (sł), przełożyłam na talerz  i polałam miodem gryczanym (sł)


I czuję, że teraz będę miała fazę na takie ryżowe śniadanko;) 

ryz z jabłkami




"Przyjaciel - ktoś, przed kim można głośno myśleć"
R.W Emerson




Komentarze
2012/03/06 14:49:51
ale fajnie, ze do ciebie zajrzalam -:) nie bede czekac do sniadania, zaraz gotuje ryz i jablka i bedzie na kolacje . Troszke musze zmodyfikowac sobie, ale dzieki za pomysl
zamiast rodzynek dodam owoce goji , no a zamiast daktyli chyba nie to samo, ale beda sliwki suszone i figi . Dzieki za pomysl
2012/03/06 16:13:06
A pomyśleć, że kiedyś miałam uraz do ryżu.... taki mogłabym jeść codziennie :)
2012/03/07 07:15:14
Basia, taki ryż dobry na każdą porę dnia:)
Morele suszone też dobre by były.
Mam nadzieję, że smakowała Ci kolacja:)
2012/03/07 07:17:04
Sylwia, aż uraz? Ten słodki Cię uleczy, na pewno;)
2012/03/07 08:25:06
ryz byl super i dzieki jeszcze raz za odswiezenie przepisu . Faktucznie calkiem zapomnialam o morelach.. beda nastepnym razem dorzucone
2012/03/07 08:58:07
Wygląda i jestem pewna, że smakuje również, wybornie! Bardzo lubię ryż. A na słodko, to już szczególnie:)
2012/03/07 17:54:07
Sówko, ależ mi smaka narobiłaś! jak Ty to robisz, że zasadniczo breja ryżowa wygląda tak mniamuśnie? ;)
2012/03/07 18:33:56
Basia, polecam się:)
Ren-ya, smakuje wybornie, zgadza się:)
Patysku, bo ja używam ryżu, z którego breja się nie robi;) Taki ryż jest twardawy i zachowuje ziarenka, nie rozleci się na amen;)
2012/03/07 21:57:39
Mmmm pysznie wygląda :) Ale czy pomimo tych niesłodkich przypraw - imbir, kurkuma (ma to w ogóle jakiś smak?) i kwaśne jabłka, gotowe danie jest słodkie? Ja też nieustannie poszukuje czegoś ciekawego na śniadanie i Twoja propozycja jest kosząca, ale czy można czymś zastąpić daktyle i rodzynki?
2012/03/08 08:15:31
Marta, danie jest słodkie, choć ja na pewno mam trochę inne odczucie słodkiego niż osoba, która używa białego cukru i dużo słodzi. Kiedyś potrafiłam zjeść tabliczkę mlecznej czekolady i mało mi było, teraz nie do pomyślenia dla mnie;)
Możesz dać słodkie jabłko zamiast kwaśnego i figi (te eco niesiarkowane są bardzo słodkie). Dosładza mocno miód dodany na końcu.
Kurkuma nie ma specjalnego smaku w takiej ilości, imbir dość specyficzny, ale dodaję go w minimalnej ilości - możesz w ogóle nie dać.
Znaczenie będzie miał też ryż, jakiego użyjesz - ja używam ryżu, który się nie klei i ma wyczuwalną strukturę; ryż zwykły będzie w odczuciu bardziej słodki.

Podobnie jak ze słodzeniem jest z soleniem: ja dodaję szczypty soli dla podkreślenia smaku, a nie zasolenia. Więc dla osób standardowo (czyli sporo) solących moje dania są za mało słone;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!