czwartek, 13 czerwca 2013

Curry z kaszą jaglaną i soczewicą


Curry z kaszy jaglanej i soczewicy




Tak jak nie robiłam wcześniej zestawienia kaszy jaglanej z truskawkami, tak samo nie używałam jej dotąd w curry i nie wiedziałam co tracę.

Kasza jaglana ostatnio u mnie w jeszcze większej obfitości niż zwykle, a to z tytułu realizacji pewnego projektu, którego jestem współautorką. Gdzieś ta moja "jaglana miłość" musiała znaleźć ujście;) 
O tym napiszę więcej za parę dni, a teraz zapraszam na curry.



Składniki na 2 porcje:

*  4 łyżki  soczewicy zielonej lub brązowej (sn)
*  4 łyżki kaszy jaglanej (sł)
*  1/2 papryki (sł)
*  kilka pieczarek (sł)
*  cebula (o)
*  olej (sł)
*  2-3 łyżeczki średniej pasty curry(o)
*  curry (o), chili (o), majeranek (g), kminek mielony (sł), kolendra (o) sól (sn)
*  mleczko kokosowe (sł)



Kaszę po przepłukaniu (nie pisałam nigdy o tym, ale robię to od dawna, więc dodaję dla porządku;) wrzuciłam na wrzątek i gotowałam jak zwykle ok. 15 min. na maleńkim gazie, po czym jeszcze kilka minut zostawiłam na wyłączonym palniku. 
Soczewicę z kolei wrzuciłam do zimnej wody dodając po kolei: majeranek, mielony kminek i zgniecione kuleczki kolendry, a także szczyptę lub dwie soli. Gotowałam ok. 30 min., odcedziłam, ale wodę z gotowania zostawiłam do dalszego wykorzystania.
W trakcie, gdy kasza i soczewica się gotowały na rozgrzany olej wrzuciłam pokrojoną w drobną kostkę cebulę, zeszkliłam, dodałam tak samo przygotowane pieczarki i paprykę, chwilę dusiłam, dołożyłam pastę curry, proszek curry i chili, a po chwili ugotowaną soczewicę  z niewielką ilością wody z gotowania, żeby potrawa miała odpowiednią konsystencję. Kilka minut jeszcze dusiłam, a na koniec połączyłam z kaszą jaglaną i mleczkiem kokosowym (mleczka dodałam tyle, żeby nie zdominowało smaku całości), przełożyłam na talerze i posypałam koperkiem zapominając, że w ogrodzie rośnie świeża kolendra, która trochę bardziej tu pasuje.
Oczywiście zjadłam z wielkim smakiem:)

Curry z kaszy jaglanej i soczewicy




"Nikt nie ma obowiązku być wielkim człowiekiem. To już bardzo ładnie gdy się jest człowiekiem"
Albert Camus 



12 komentarzy:

  1. Super! W takiej wersji jaglanki jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, zwykle ryż w takim zestawieniu daję:)

      Usuń
  2. To może być ciekawe, trzeba spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, jest ciekawe - spróbować należy koniecznie;)

      Usuń
  3. świetna wersja. Ja ostatnio mam wielkiego smaka na kasze jaglaną i jem ją na jakie sposoby tylko mogę ;)Połączenie jak dla mnie idealne :)

    P.S. odważyłam się w końcu opublikować filmik ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się od kaszy prawie uzależniłam;)
      Widziałam - brawo!

      Usuń
  4. wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, nie dość, że dobre i zdrowe, to jeszcze apetyczne - pełna radość:)

      Usuń
  5. Przyrządziłam, wszamałam - pysznie było! :) Dziękuję za świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. A gdzie można kupić pastę Curry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pólkach z azjatyckimi przyprawami zwykle jest, w marketach często do dostania.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!