poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Danie idealne - proste, pyszne, zdrowe i lekkie:)


danie wegetariańskie na obiad




Jakby mi pół roku temu ktoś powiedział, że będę się zachwycać takim daniem, to pewnie bardzo bym się głośno śmiała;)

Dzisiaj się nie śmieję, tylko zajadam z wielkim smakiem!
Kasza, soczewica i chrupiące warzywa - kompozycja idealna:)
Tutaj wersja bez ziemniaków, ale robiłam też z ich niewielkim dodatkiem, jak również z kaszą gryczaną zamiast pęczaku.


Składniki:
  • kasza jęczmienna (pęczak)
  • soczewica brązowa/zielona
  • pietruszka
  • marchewka
  • seler - najwięcej
  • por
  • kiełki lucerny albo inne
  • cebulka zielona
  • duży ząbek czosnku
  • oliwa lub masło
  • przyprawy: sól morska, majeranek, kminek, bazylia, lubczyk, sok z cytryny, oregano, tymianek


Soczewicę ugotowałam jak w tych przepisach.
Kaszę jęczmienną przygotowałam tak: na wrzątek w podwójnej ilości w stosunku do kaszy wrzuciłam szczyptę oregano (o), łyżkę oliwy lub masła (sł), wcześniej przepłukaną kaszę i szczyptę bazylii (o), odrobinę soli (sł) i kilka kropli cytryny.
Gotowałam ok. 15 min., po czym garnek zapakowałam w koc i trzymałam tak do czasu przygotowania reszty dania.
Kasza całkowicie wchłonęła wodę i była cały czas ciepła.

Pozostało mi teraz przygotować warzywa do tego zestawu.
Rozgrzałam łyżkę oliwy w rondelku i wrzuciłam pokrojoną w półsłupki pietruszkę i niewielki kawałek marchewki (sł), a po chwili dorzuciłam seler (jego było najwięcej, bo najbardziej lubię) i półplasterki pora (o), odrobinę soli i trochę zimnej wody (sł) i chwilę dusiłam pod przykryciem. Następnie odkryłam, dodałam sok z cytryny (k), sypnęłam z lekka lubczyku i tymianku (o), mielonego kminku (sł), chwilkę odparowałam, a na koniec dodałam wyciśnięty ząbek czosnku (o). Warzywa tak przygotowane były chrupkie, a nie rozgotowane.
Ułożyłam na talerzu, ubrałam kiełkami i cebulką, zrobiłam zdjęcia, usiadłam wygodnie i zatopiłam się w smakowaniu:)
Bardzo, bardzo dobre!

danie wegetariańskie na obiad




"Kobiety z reguły starają się sprawić, by mężczyzna się zmienił; przerobiony zaś przestaje im się podobać"
Marlena Dietrich



Komentarze
2012/04/23 13:16:45
nie ma się z czego smiać, bardzoooo apetyczne:)

Gość: Graża, 156.17.6.*
2012/04/23 13:51:02
wygląda bardzo smakowicie- uwielbiam kaszę!
2012/04/23 14:03:57
Wprost uwielbiam takie dania!
2012/04/23 14:07:47
Jessss, już całe wieki nie jadłam pęczaku; a szkoda bo zdrowy :) Mniam :)
2012/04/24 08:05:48
Kasza w każdej postaci, to coś, co chyba nigdy mi się nie znudzi. Jest świetna i na ciepło i na zimno. A z dodatkiem warzyw zawsze smakuje bajecznie:)
2012/04/24 08:52:05
Może wpadnę dziś do Ciebie na obiadek? ;)
2012/04/24 12:36:23
Też bym takim obiadkiem nie pogardziła ;)
2012/04/25 10:44:24
A mnie się kiedyś wydawało, że kasza to tylko w przypadku, gdy już nic by nie było do jedzenia;)
A tu się okazuje, że może być rarytasem:)
Pozdrawiam i na obiad zapraszam, kto chętny:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!