czwartek, 5 kwietnia 2012

Przed świąteczną rozpustą - proste i lekkie danie z piekarnika:)


proste i lekkie danie z piekarnika


Proste danie, ale przymierzałam się do niego całą zimę.
W końcu udało mi się zdążyć przed nowym sezonem jarzynowym.

Miałam do dyspozycji pyszne i naturalnie wyhodowane jarzyny, więc tym bardziej takie proste danie uwydatniło ich smak.
Zrobiłam dwa razy pod rząd, bo tak mi smakowało.



Składniki na 2 porcje:
  • marchewka
  • pietruszka duża
  • 1-2 ziemniaki
  • seler
  • burak
  • łyżka oliwy
  • przyprawy: sól morska, lubczyk, bazylia, oregano


Warzywa obrałam i pokroiłam na kształt grubej zapałki (momentami bardzo grubej i mniej może kształtnej;)


proste i lekkie danie z piekarnika


Do miski wlałam oliwę i przyprawy, wymieszałam i wrzuciłam warzywa (buraki osobno).
Obtoczyłam je w przyprawach i rozłożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.


proste i lekkie danie z piekarnika


Piekłam ok. 20-25 min. w temp. 1800C przewracając 2 razy.
Zjedliśmy z dodatkiem dipu czosnkowego na bazie jogurtu greckiego.


Gdy użyjemy chudego jogurtu i zrezygnujemy z frytek ziemniaczanych, to danie będzie zgodne z Metodą Montignaca I faza.
 

proste i lekkie danie z piekarnika




"Dla przeciwwagi wielu uciążliwości życia niebo ofiarowało człowiekowi trzy rzeczy: nadzieję, śmiech i sen"
Immanuel Kant





Komentarze
2012/04/05 14:33:12
świetne danie przed dwudniową wyżerką ;)
Pozdrawiam ciepło,
Szana,
www.gastronomygo.blogspot.com
2012/04/05 20:02:58
No nigdy nie jadłam pieczonych buraków, muszę wypróbować!
2012/04/05 21:29:19
jestes niesamowita
wspaniale propozycje .. chyba zrobie po swiatecznych ucztach ..
buraki pieklam w calosci i w folii . Byly bardzo smaczne , ale takie "frytki" warzywne bardzo mi sie podobaja ... dzieki wykorzystam pomysl

Gość: gość - Martyna, hermes.centrume.krakow.pl
2012/04/05 21:43:07
to mi się baardzo podoba,juz wyobraźnia pracuje i na pewno po świętach zagości na naszych talerzach,pozdrawiam smakowicie :-)
2012/04/06 00:30:11
Dokładnie to samo serwowałam wczoraj, tylko bez buraków :)
2012/04/06 09:35:13
świetny pomysł, na pewno wykorzystam za pozwoleniem ;)
2012/04/06 15:49:00
Dziękuję za odwiedziny i miłe komentarze:)
Też buraki jadłam pierwszy raz w takiej formie, zresztą pietruszkę i selera tak samo i bardzo mi smakowały takie frytki:)

Pozdrawiam Was serdecznie i świątecznie już:)
2012/04/06 17:50:19
pyszności! Bardzo pomysłowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!