wtorek, 23 lipca 2013

Ziemniaki z piekarnika z serkiem i łososiem


ziemniaki z piekarnika z serkiem i łososiem




Miałam ochotę na takie danie już jakiś czas temu i właśnie z myślą o nim zakupiłam serek ricotta, któremu jednak nie dane było towarzystwo ziemniaczków i wylądował w tarcie.

Kiedy ponownie przyszła mi ochota na nie, nie miałam już pod ręką takiego serka, więc wykorzystałam zwykły serek wiejski (ważne żeby był bez dodatku mleka w proszku - to już jakiś horror z tym mlekiem w proszku, trudno o  nabiał bez niego).



Składniki:
* ziemniaki
* łosoś wędzony 

Sos:
* 1-2 ząbki czosnku (o)
* szczypiorek (o)
* pieprz (o)
* posiekane świeże oregano (o)
* sól morska (sn)
* serek wiejski (k)
* łyżka jogurtu greckiego (k)
* posiekany świeży tymianek i rozmaryn (g)



Ziemniaki jednakowej mniej więcej wielkości (moje były małe) wyszorowałam i wrzuciłam na wrzątek na ok. 10 min. Po tym czasie posmarowałam oliwą szklane naczynie i ułożyłam ziemniaki, po czym wsadziłam je do piekarnika rozgrzanego do 190* C na ok. 25 min. Pięknie się zrumieniły:)
Przygotowałam sos mieszając po kolei składniki.
A potem ułożyłam na talerzu i była kolacyjna uczta:)

ziemniaki z piekarnika z serkiem i łososiem
ziemniaki z piekarnika z serkiem i łososiem




"Każdy skarży się na swoją pamięć, ale nikt nie skarży się na swój rozum"
Francouis de La Rochefoucauld




16 komentarzy:

  1. świetny pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na obiad albo kolację - u mnie ta druga opcja była:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak, teraz jak już je dawno zjadłam to sobie patrzę na te zdjęcia i sobie przypominam jak pysznie smakowały;)

      Usuń
  3. Sponsorem dzisiejszej kolacji jest Pani Sowa :D
    Chodził za mną łosoś. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałości-muszą nieziemsko smakować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i nie wymagają specjalnego kunsztu kulinarnego, ani wiele czasu, czyli danie dla każdego (chętnego:)

      Usuń
  5. Mmm... Takie chlopsko-swojskie jadlo. Az mi slinka pociekla!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić wersję ze śledziem i ta byłaby bardziej swojska, a można też, jak zamierzałam pierwotnie, zrobić z serkiem ricotta i ta byłaby bardziej wyrafinowana. Ja zrobiłam pośrednią:)

      Usuń
  6. No i znowu pójdę spac glodna. Mater. Jakie to musi byc pyszne...a jakie piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli głodniejesz na sam widok? - nie oglądaj przed snem w takim razie;)

      Usuń
  7. Ależ bym się zajadała takim obiadkiem. W weekend muszę to mieć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu sobie pomyślałam, że Renya zaraz będzie robić (a raczej zleci komu trzeba;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!