środa, 10 lipca 2013

Jaglane pancakes z malinami


Jaglane pancakes z malinami




Mała przerwa się zrobiła na blogu (i nie zaglądałam prawie na inne blogi też, ale zaraz to nadrobię), a to za sprawą końcowych prac nad książką. 


Teraz sobie uświadomiłam, że nie napisałam o tym na blogu (chyba tylko wspomniałam jakiś czas temu o pewnym projekcie, w którym uczestniczę). 
Na FB prezentowałam okładki do książki, a pewnie nie każdy kto zagląda do mnie na blog jest zainteresowany również facebookiem.
Poprawiam się więc i informuję, że będzie to e-book o kaszy jaglanej zawierający 99 prostych przepisów z jej udziałem i współtworzony razem ze Sztuką Odżywiania.
Dzisiaj  prezentuję przepis na genialne pankejki-racuchy jaglane:)



Składniki na ok. 4 szt/1 porcję: 


*  1/4  szklanki kaszy jaglanej 
*  łyżka mąki owsianej lub innej (żytniej razowej, gryczanej, z amarantusa)
*  jajko
*  kilka daktyli
*  szczypta soli 
*  olej 
*  maliny +miód + jogurt/morele + mus malinowy



Kaszę ugotowałam tradycyjnie, czyli po przepłukaniu wrzuciłam na wrzątek, gotowałam 15 min. i zostawiłam jeszcze na wyłączonym palniku na kolejne 5 min. Przełożyłam do miski, dodałam mąkę, pokrojone daktyle, sól,  jajko i dobrze zmiksowałam.  Ciasto wyszło gęste i lekko lepiące. Nakładałam łyżką na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oleju, formowałam niewielkie placki i smażyłam z obydwu stron do zrumienienia. 
Zrobiłam dwie wersje smakowe: z musem malinowym i miodem i drugą z morelami. Z dodatkiem listków mięty i szałwii, o których w końcu przestałam zapominać, że mam je w ogródku;)

Śniadanie pierwsza klasa! Bardzo polecam:)


Jaglane pancakes z malinami
Jaglane pancakes z malinami
Jaglane pancakes z malinami







"Poeta - ktoś, kto pragnie w jasny dzień pokazać światło księżyca"
Jean Cocteau



14 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają:)
    I gratuluję książki! Na blogu koniecznie też pokaż okładkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renyu, niedługo pokażę już książkę, nie tylko okładkę;)

      Usuń
  2. Ile wody potrzeba do kaszy? :) Wygląda smacznie i pragnę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proporcje kaszy do wody są 1:3, czyli 1/4 szklanki kaszy wrzucamy do 3/4 szklanki wrzątku. Mieszamy i zostawiamy już bez mieszania do końca gotowania.

      Usuń
  3. zjadłabym :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojego raczkującego :) bloga : magicznezyciemarty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placuszki polecam, a u Ciebie widziałam placki ziemniaczane, których nigdy z młodych ziemniaków nie robiłam:)

      Usuń
  4. uwielbiam takie pyszności z kaszy jaglanej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłabym :))) Zapraszam do nas http://gotujebochce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile kcal ma jeden taki placuszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to pytanie nie odpowiem, nigdy nie liczę kalorii, tutaj mniej więcej dlaczego;)
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!