sobota, 7 stycznia 2012

Muffinki w konkursowych foremkach


czekoladowe muffinki  z bananami i orzechami





Tuż przed świętami dostałam przesyłkę z wygraną w konkursie, który na swoim blogu organizował  Oliwek.
Nagroda była niespodzianką i okazała się bardzo miła, bo miała postać 6 silikonowych foremek do muffinek:)

Bardzo się ucieszyłam, bo uwielbiam takie kuchenne gadżety, poza tym z silikonu nie mam żadnej formy, a ciekawa zawsze byłam czy rzeczywiście to takie wygodne, jak się wszyscy zachwycają, a poza tym mam formę na 12 muffinek, ale nigdy, przenigdy nie wyszło mi ich dokładnie tyle - zawsze jest o kilka co najmniej więcej i problem co z nimi zrobić. Teraz problemu nie będzie, bo mam w sumie foremki na 18 babeczek!
Zaraz po zjedzeniu wszystkich świątecznych i noworocznych wypieków wyjęłam foremki i przystąpiłam do ich testowania. Ponieważ ostatnio banany w wersji surowej nie mają u nas specjalnego wzięcia, więc zebrałam 3 przeganiane z kąta w kąt i znalazłszy zadowalający mnie przepis na blogu  Dorotus76  wzięłam się do przygotowania muffinkowego wsadu:)




Składniki:
 *1 szklanka mąki pszennej - dałam jak zwykle mąkę pełnoziarnistą typ 1850
* 1 szklanka płatków owsianych - dałam niecałą i 2 łyżki otrąb orkiszowych
* 3 dojrzałe banany średniej wielkości, rozgniecione - pokroiłam na niewielkie kawałki
* 2/3 szklanki cukru - dałam mniej, ok. 100 g  (5 łyżek) trzcinowego nierafinowanego
* 40 ml oleju - dałam 3 łyżki roztopionego masła
* 1 szklanka mleka
* 1 duże jajko
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 łyżka kakao
* 100 g gorzkiej czekolady, posiekanej - czekoladę rozpuściłam, bo siekać nie lubię
* 120 g posiekanych orzechów pekan lub włoskich - dałam włoskie i trochę nerkowców



Najpierw nastawiłam piekarnik na 1900C.
W komentarzach do przepisu wyczytałam, że muffinki przywierają do papierków, więc tym razem nasmarowałam foremki masłem i posypałam mąką zamiast użyć jak zwykle papilotek. Silikonowe oczywiście zostawiłam solo.
Płatki owsiane lekko podprażyłam na suchej patelni (to moja delikatna modyfikacja, bo nie było tego w przepisie), a potem wymieszałam z mąką, cukrem, proszkiem do pieczenia, otrębami i kakao. W drugiej misce połączyłam składniki mokre, czyli: mleko z jajkiem i do tego masło roztopione z czekoladą. Wymieszałam zawartości obu misek, dodałam pokrojone banany i posiekane orzechy.
Rozłożyłam do foremek i kto zgadnie ile mi wyszło porcji? No oczywiście, że dokładnie 18, czyli wszystkie foremki zostały zapełnione do ok. 2/3 wysokości:)
Włożyłam do piekarnika i okazało się, że taka dokładnie ilość mieści się idealnie na mojej piekarnikowej blasze!
Tutaj same foremki już po napełnieniu:

czekoladowe muffinki  z bananami i orzechami

A tutaj całość w piekarniku:

czekoladowe muffinki  z bananami i orzechami

Piekłam wg zaleceń 25 min., ale po tym czasie okazało się, że muffinki nie wyrosły tak,  jak to zwykle bywa,  ponad foremkę, a jedynie lekko się podniosły. Dołożyłam jeszcze 5 minut i wyjęłam jedną muffinkę, aby sprawdzić czy jest dopieczona, bo trochę mnie zaniepokoił ten ich mizerny wzrost.

czekoladowe muffinki  z bananami i orzechami

Ale okazało się, że wszystko jest ok, więc wyjęłam blachę i zostawiłam do przestudzenia. A potem z wielką przyjemnością i łatwością uwolniłam ciastka z foremek! Foremki silikonowe to rzeczywiście jest bardzo wygodne rozwiązanie:)
Dobrym pomysłem okazało się podprażenie płatków oraz banany w kawałkach, a nie rozgniecione, bo takie kawałeczki banana w babeczkach to przyjemne doznanie:)
Muffinki z cyklu: zdrowa i nieprzesłodzona przekąska:)

Jeszcze raz dziękuję Oliwku za taką fajną nagrodę, a muffinki bardzo polecam:)

czekoladowe muffinki  z bananami i orzechami




"Całe psychiczne cierpienie wynika z porównywania. Kiedy zaakceptujemy odrębność naszej drogi, nie ma możliwości porównania; znajdujemy się w egzystencjalnym świecie, gdzie wszystko po prostu istnieje." 
R. A. Johnson





Komentarze
2012/01/07 12:14:08
to miód na moje skołatane serce:) bardzo się cieszę, że ten mały prezent sprawił Ci tyle radości i okazał się tak użytecznym :)
muffinki bomba!
2012/01/07 12:24:39
Wyglądają smakowicie. Tak soczyście. Do tego sprawdzony duet czekolada+banan:)
2012/01/07 12:37:33
Gratuluję wygranej :)

A muffinki wyglądają idealnie :)
2012/01/07 14:03:28
Ale fajne te foremki!
2012/01/07 14:55:41
SUper wyglądają i pewnie identycznie smakują. Foremki na muffinki w takim wydaniu widzę pierwszy raz, pięknie się prezentują. A przepis - bardzo mi się podoba :)
2012/01/07 15:49:30
Fajne te foremeczki, takie kolorowe! A i muffinki pierwsza klasa...takie połączenie smaków nie może nie smakować :)
2012/01/07 19:28:16
Niezwykle apetyczne muffiny :D Banany i czekolada to połączenie doskonałe :D
Gość: Kasia, 77-254-194-75.adsl.inetia.pl
2012/01/07 23:44:39
Och,muffinki wyglądają smakowicie ! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis.
Foremki suuuuper !Gratuluję wygranej.
2012/01/08 00:15:06
jakie fajne te foremki! ale zawartością swoja kusza jeszcze bardziej ;]
2012/01/08 08:56:10
Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze:)
Pozdrawiam i jeszcze raz polecam muffinki (i foremki też:)
2012/01/08 10:59:47
fantastyczny przepis! Dzięki za udział w akcji!
2012/01/08 17:50:02
muffinki wyglądają w środku na przyjemnie wilgotne i delikatne:) Chociaż ich nie próbowałam, jestem pewna, że smakują świetnie:))
2012/01/08 19:12:58
Rzeczywiście silikonowe foremki są super! Mam takie na babeczki - są trochę płytkie, ale i tak piekę w nich swoje muffinki:). Kiedyś też robiłam z bananami, ale Twój przepis jest o wiele bogatszy, chętnie go wypróbuję:)
2012/01/09 10:33:08
ja też się zbieram na foremki silikonowe, bo jak widzę faktycznie są bardzo fajne i wygodne. Już sobie upatrzyłam. A muffinki są wyśmienite. Pozdrawiam serdecznie
2012/01/09 14:54:37
Ja też sobie upatrzyłam już następne formy silikonowe do kupienia. Będę powoli wymieniać:)
Pozdrawiam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!