niedziela, 17 października 2021

Keto gofry, czyli mój pierwszy raz:)



Keto gofry, czyli mój pierwszy raz:)




Wracam po przerwie:)
Znów nabrałam ochoty na publikowanie nowych wpisów i pojawianie się na blogu częściej niż raz na pół roku;)
Uzbierało się trochę nowych przepisów, bo, mimo, że nie publikowałam, to cały czas coś tam nowego pichciłam. 

No to lecimy z pierwszym, czyli keto goframi na słodko! Te gofry robiłam w maju, więc wpis jest z tego okresu, a ostatnie gofry są zrobione dzisiaj.

******************

Gofry nigdy nie należały do moich ulubionych deserów. Nie wiem czy zjadłam jednego (całego) w życiu. I nawet nie wiem dlaczego jakoś mnie nie ciągnęło do nich.
Moje zainteresowanie goframi pojawiło się jakiś czas temu, nie wiem z jakiego powodu, ale miałam coraz większa chęć ich popróbować. Zaczęłam się nawet rozglądać za gofrownicą, ale jak rozeznałam temat i okazało się, że to nie może być sprzęt za parę złotych, bo gofry wychodzą słabe, tylko najlepiej kupić porządną gofrownicę (polecana była często marka ponoć najlepszej za kwotę dobrze ponad 200 zł), to mi ochota przeszła.
Nie przewidywałam raczej, żeby pieczenie gofrów tak mnie wciągnęło, żeby zakup za tę cenę miał dla mnie sens.
Temat odłożyłam, albo nawet, wydawało mi się wtedy, zakończyłam.

Ale ostatnio znów co rusz zaczęły pojawiać mi się to tu, to tam gofry i to w coraz ciekawszych wersjach, zupełnie nie mających nic wspólnego z klasycznymi goframi na mące, mleku i jajkach.
I znów nabrałam na nie ochoty.
Ponownie więc przeszukałam Internet i tym razem znalazłam sprzęt w akceptowalnej dla mnie cenie i, wg komentarzy, bardzo dobrej jakości.
Kupiłam.
Na pierwszy ogień poszedł przepis z Instagrama, który to przepis bardzo mnie zaintrygował, bo wcześniej robiłam ciastka z tych składników. Ciasta są pyszne, ale żeby gofry z tego wyszły? Koniecznie musiałam to sprawdzić!



Składniki na 2 gofry/1 porcję:
* 2 łyżki masła orzechowego
* 1 jajko
* 1 łyżka serka śmietankowego/mascarpone/jogurtu greckiego/śmietanki kokosowej - u mnie w dwóch pierwszych wersjach serek śmietankowy, w ostatniej mascarpone
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (mam bezglutenowy)
* 1/2 łyżeczki erytrytolu
*  2 szczypty soli
Na wierzch:
*  poziomki/borówki + bita śmietana (+ w jednej wersji masło migdałowe)
*  borówki (mrożone) zmiksowane ze śmietanką 30%




Składniki wymieszałam - lub raczej lekko ubiłam mikserową trzepaczką - tak, aby masa była gładka.
Ciasto wyszło gęste, miałam tremę jak wlewałam je do gofrownicy, bo wydawało mi się, że ciasto na gofry powinno mieć konsystencję naleśnikową, a tej daleko było do niej.
Ale jak po mniej więcej 4 minutach otwarłam wieko, to aż mnie duma rozparła! Piękne mi wyszły! Po prostu (prawie) idealne!



Keto gofry


Keto gofry, czyli mój pierwszy raz:)

Keto gofry, czyli mój pierwszy raz:)



Tutaj (i na pierwszym zdjęciu) wersja z bitą śmietaną, borówkami i masłem migdałowym:


keto gofry



A dzisiaj zrobiłam wersję z mascarpone (ciasto wyszło jeszcze bardziej gęste, więc nie rozłożyło się idealnie w gofrownicy), a na wierzchu borówki zmiksowane ze śmietanką 30%

Gofry niekoniecznie tylko dla ketogeników, polecam je każdemu, są naprawdę super!


keto gofry

keto gofry



Jak odkurzyłam na nowo gofrownicę to, moim zwyczajem, pewnie gofry będą teraz na co dzień.
Aż mi się znudzi. 
Dzisiaj, czyli 18.10.21 gofry z dodatkiem jogurtu greckiego, a więc ciasto przez to, że jest bardziej płynne jest bardziej wygodne do rozłożenia po kratkach gofrownicy. 
Na wierzchu śmietana, prażone jabłka i cynamon.


Keto gofry






„Ptaki urodzone w klatce myślą, że latanie to choroba”.

Alejandro Jodorowski





8 komentarzy:

  1. Rozumiem, ze to gofry keto i bez mąki ale w przepisie nie ma nic w zamian mąki? z jogurtu,jajka i tłuszczu upiecze się ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, upieką się z tych składników takie gofry jak na zdjęciach:) Z tym że one nie są chrupiące, ale bardzo, bardzo smaczne, polecam !:)

      Usuń
  2. Ile gram masła i śmietany na dwa gofry z przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, używam łyżki, przepis nie wymaga dokładnego odmierzania składników:)

      Usuń
  3. Gofry przepyszne, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To co to za gofrownice? Bo moja ostatnio się posypała...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!