piątek, 16 grudnia 2011

Jajecznica z gorgonzolą i pieczarkami


Jajecznica z gorgonzolą i pieczarkami




Ostatnio z gorgonzolą były u mnie placki ziemniaczane, a dzisiaj jajecznica z dodatkiem tego sera, równie smakowita:)



Składniki na jedną porcję:
* 2 jajka + 1 żółtko
* 1 - 2 pieczarki
* kawałek gorgonzoli
* łyżka masła
* sól, kurkuma, lubczyk



Na patelnię wrzuciłam masło i pokrojoną na małe kawałki gorgonzolę.  Mieszałam do rozpuszczenia sera.
Jajka, żółtko i pokrojone pieczarki rozkłóciłam w miseczce. Sypnęłam szczyptę kurkumy i wylałam na patelnię z rozpuszczonym serem. Smażyłam powoli, na końcu doprawiłam solą.

Rozdzieliłam sprawiedliwie pomiędzy przygotowane kromki chleba, posypałam lubczykiem i zjadłam  z lubością wielką!



Jajecznica z gorgonzolą i pieczarkami





"Cudze błędy mamy przed oczyma, własne za plecami. "  
Seneka





Komentarze
2011/12/16 14:32:14
ło matko! sama nie wiem, czy to do mnie przemawia, czy wręcz przeciwnie. spróbuję zrobić na jutrzejsze śniadanie, bo w lodówce mam ser i pieczarki. lubczyk też mam. i chyba dorzucę obok pomidora:) intrygujące, hm...
2011/12/16 15:36:26
Oliwku, ja często robię jajecznicę z żółtym serem, a ta z pleśniowym jest jeszcze lepsza:)
Oczywiście jak ktoś lubi takie sery.
2011/12/16 21:32:36
o... podoba mi sie taka podkrecona jajecznica:)
2011/12/18 11:18:03
Hej:)
Też kładę sobie jajeczniczkę na chlebek, ale z gorgonzolą jeszcze nie próbowałam:) wygląda smakowicie, muszę kupić ser i zobaczymy co mi z tego wyjdzie.
BlueBlue
2011/12/18 11:30:03
Świetny pomysł, lubię i jajecznicę i gorgonzolę, na pewno polubię ja razem :)
2011/12/18 18:18:03
hej :) miło mi Cię poinformować, ze dostałaś wyróżnienie w moim konkursie na przepis z rybą :) niestety nie zostawiłaś swojego maila.

napisz proszę na : zawsze.oliwek@gazeta.pl swoje dane teleadresowe, abym mogła wysłać drobny upominek :)
2011/12/18 20:31:40
Kulinarnespotkania - "podkręcona" to dobre słowo:)
Xbluebluex - dobre Ci danko wyjdzie, ot co!
Sylwiam7 - jeśli lubisz gorgonzolę, to na pewno Ci zasmakuje to danko:)
Zawsze.oliwek - bardzo miłe, będę czekać z niecierpliwością na tę niespodziankę od Ciebie:)



2 komentarze:

  1. a ja smazylem jajka na gorgonzoli i nie wiem dlaczego wyszly plynne w konsystencji ,jakby sie nie zwazyly jajka .Nie rozumiem jaka reakcja zaszla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wiem dlaczego tak się stało, dawno nie robiłam takiej jajecznicy, zobaczę jak mi teraz wyjdzie:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!