czwartek, 15 grudnia 2011

Krem z dyni z imbirem


Krem z dyni z imbirem





Przepis mozolnie wyprodukowany przeze mnie;)
Pierwszy raz w ogóle robiłam zupę z dyni, jak również cokolwiek z dyni, ponieważ do tej pory dynia istniała dla mnie jedynie w wersji dekoracyjnej (co roku zbieram małe kolorowe dynki z wysianych wcześniej w ogrodzie ziarenek). Jak nabrałam ochoty na włączenie jej do mojego menu, to się okazało, że czas dyni już się skończył;)
Ale udało mi się niespodziewanie trafić na ostatnią chyba na rynku w tym roku, więc czym prędzej kupiłam!

Przygotowałam wg zasad Kuchni 5 Przemian.



Składniki na 2 porcje:
* 2 ziemniaki
* ok. 1/2 kg dyni
* cebula niewielka
* kawałek pietruszki i selera
* kawałek kurczaka
* kawałek świeżego imbiru
* sól, pieprz, pieprz cayenne, lubczyk, tymianek, kurkuma
* kilka kropli cytryny
* śmietana
* pestki dyni



Robiłam tak:
1. Do wrzątku wrzuciłam szczyptę tymianku (g)
2. Dodałam pokrojone ziemniaki i pietruszkę (sł)
3. Cebulę, imbir i kawałek selera (o)
4. Lubczyk (o)
5. Sól (sn)
6. Kurczaka (k)
Gotowałam do miękkości kurczaka. Dalej dodałam:
6. Szczypta kurkumy (g)
7. Dynię utartą (sł)
8. Trochę pieprzu i pieprzu cayenne (o)
9. Odrobinę vegety - odkryłam wersję Natur i taką używam (sn)
10. Kilka kropli cytryny (k)
11. Wrzątek do uzupełnienia (g)
Wyjęłam kurczaka i imbir, a resztę zmiksowałam.
12. Pestki dyni i śmietana na wierzch


Zupka pyszna! Trochę żal, że muszę czekać do następnego sezonu, żeby jej znów zakosztować...

Krem z dyni z imbirem




„Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja jest to, że się z nami nie kontaktują.”
Albert Einstein




Komentarze
2011/12/15 21:04:42
Ja tez zaczęłam się z dynia zaprzyjaźniać dopiero w tym roku i w lodówce mam jeszcze trochę dyniowego puree. Na zupę jak znalazł :)
2011/12/16 07:27:54
No właśnie, ja już nie zdążyłam kupić więcej, żeby zamrozić. Ale za to w przyszłym sezonie ruszam od pierwszej dyni:)
2011/12/18 11:20:21
Fajny przepis, u mnie ostała się jeszcze dynia, może po świętach sobie strzelę taką zupkę:))) dzięki,
BlueBlue
2011/12/18 20:25:01
A mnie się znów udało kupić dynię, więc zrobiłam ciasteczka i będzie jutro zupka:)
2012/01/31 15:01:14
uwielbiam dynie i jest na stale ze mna ... ma tyle dobrego smaku, ze nie potrzeba zbyt duzo do niej dokladac. Moja zupa to odtluszczony bulion drobiowy, cebulka lub biala czesc pora i dynia . Wszystko potem miksuje, dosmaczam , posypuje pietruszka i daje kleksa kokosowej smietanki , pycha ..
2012/01/31 18:28:22
Basia, a co to za cudo ta kokosowa śmietanka? Smacznie brzmi:)
2012/02/12 22:25:55
ja kupuje, ale w Polsce moze byc chyba problem..
znalazlam cos moze w zastepstwie
weganizm.com/d_smietanka_kokosowa.html
2012/02/13 07:38:23
Dzięki za link! Jeszcze nie kupowałam mleka kokosowego, ale mam kilka przepisów z jego dodatkiem, to zobaczę jak smakuje:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!