środa, 7 grudnia 2011

Jabłkowe pancakes z miodem

 



 
Pyszne śniadaniowe pankejki z jabłkiem przygotowane wg zasad  Kuchni 5 Przemian; mam nadzieję, że nic nie poknociłam przy komponowaniu tego przepisu. 
W kuchni 5 Przemian ważna jest kolejność dodawania składników, ale można to danie oczywiście zrobić tradycyjnie, czyli  mieszając po prostu wszystko razem i też będzie dobrze:)




Składniki na jedną porcję, czyli ok. 5 placuszków:

* 50 ml wody źródlanej/mineralnej (sn)
* 1 łyżka mąki pszennej - typ 1850 u mnie (k)
* 2 szczypty kurkumy (g)
*  łyżeczka cukru/fruktozy lub nawet mniej (sł)
* 1 jajko (sł)
* 50 ml mleka (sł)
* 2 łyżki zmiksowanych płatków owsianych (o)
* szczypta imbiru (o)
* szczypta soli morskiej (sn)
* trochę proszku do pieczenia (sn) - chociaż nie wiem czy potrzebny
* 1/2 startego kwaśnego jabłka (k)
* szczypta kurkumy (g)
* 20 g masła roztopionego (sł)



Po kolei dodawałam składniki, mieszając masę po dodaniu każdego. Zostawiłam na ok. 1/2 godziny, a po tym czasie smażyłam (na suchej patelni) małe placuszki z obydwu stron, aż do zbrązowienia.


Na talerzu posypałam odrobiną fruktozy i polałam łyżeczką miodu. Pycha! Pycha! Pycha!




„Istnieje standardowy albo konwencjonalny punkt widzenia.
Istnieje osobisty punkt widzenia.
Istnieje ogólny punkt widzenia, podzielany przez większość.
Istnieje skrajny punkt widzenia, który podzielają nieliczni.
Ale właściwy punkt widzenia nie istnieje.
Zawsze masz rację. Zawsze się mylisz.
Wszystko zależy od przyjętej perspektywy.
W każdej dziedzinie postęp zawdzięczamy ludziom ze skrajnym lub osobistym punktem widzenia.” 
Paul Arden                                 



Komentarze
2011/12/07 19:03:39
Biorę cały talerzyk! :-)
2011/12/07 19:23:42
Russkaya, wpadnij jutro rano, będzie świeża porcja, bo te już lekko nadgryzione, jak widać;)
2011/12/07 19:42:54
my dziś jadłyśmy z Amelką podobne na śniadanie:) smaczne bardzo:)
2011/12/07 19:46:44
M.dawid - u mnie nie ma chętnych na takie wynalazki śniadaniowe, więc wcinam sama:)
2011/12/07 20:45:07
zdrowsza wersja placuszkow, super.
2011/12/08 14:18:16
Dusiowaa - zdrowie ważne, ale najważniejsze, żeby smakowało, bo bez tego to co to za życie;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!