poniedziałek, 26 września 2011

Pełnoziarniste pancakes z otrębami i śliwkowym musem


pankejki pełnoziarniste
  



Zaczęło się od tego, że miałam trochę śliwek i ochotę na coś ciepłego z ich udziałem. Wrzuciłam je więc do rondelka, dodałam pokrojone jabłko, trochę wody i udusiłam, a na koniec zmiksowałam. 

Tradycyjnie najpierw zjadłam trochę z jogurtem i bezami - pyyyszne! - a potem debatowałam jak zagospodarować resztę. Może pancakesy z sosem śliwkowym? Tak, tak, to świetny pomysł, tylko zrobię troszkę inne niż ostatnio. Dodałam więc otręby i zrobiłam nie na maślance, ale na jogurcie (miały być na kefirze, ale jogurt pierwszy wpadł mi w ręce, jak otwarłam lodówkę:)



Składniki:

*  120 g mąki pszennej typ 1850 graham
*  50 g otrąb owsianych
*  150 g jogurtu greckiego
*  ok. 100 ml mleka (bo było za gęste z samym jogurtem)
*  1.5 łyżki fruktozy^
*  2 łyżeczki proszku do pieczenia
*  1 łyżka oleju
*  2 jajka, odrobina soli

^ Dopisek: teraz fruktozy już nie używam, korzystam z ksylitolu


Jajka ubiłam i dodałam resztę składników. Zostawiłam na ok. 1/2 godziny, a po tym czasie na suchej patelni smażyłam większe niż ostatnio placuszki - wyszły mi w kształcie półkola:)
Kładłam jeden na drugim i polałam wierzch śliwkowo - jabłkowym musem.
Pycha!!!

 



Komentarze
2011/09/26 13:16:22
Uwielbiam pełnoziarniste otrębowe. Robię z samych otrąb ;-)
2011/09/26 15:15:53
Jestem wielką fanką wszelkich mącznych potraw, a naleśniki należą do moich super ulubionych i po samym załączonym obrazku widać, że PYCHA!
Zjadłabym całą kopę:)
2011/09/26 17:46:34
Kubeleksmakowy, z samych otrąb mówisz? Trzeba będzie spróbować:)
Ren-ya, ja właściwie nigdy za mącznymi nie przepadałam, ale widzę, że na stare lata gusta się zmieniają,przynajmniej mnie, hehe
2011/09/26 20:03:00
Świetne na śniadanko, a do tego duża dawna zdrowej energii. Pyszność!
2011/09/26 21:58:43
z tym owocowym musem wygladaja smakowicie:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!