wtorek, 26 czerwca 2012

Ryż w ujęciu deserowym


ryz deserowy




Zostało mi po obiedzie trochę ryżu i zastanawiałam się jak go wykorzystać.
Miałam ochotę na ryż na słodko, więc szukałam składników pod tym kątem i wybrałam: mleczko kokosowe, truskawki i świeżo zakupione opakowanie Bio Canihua-Pops, czyli prażonego ziarna Canihua o orzechowo-czekoladowym aromacie.
I wyszedł fajny warstwowy deser, czyli coś, co bardzo lubię!



Składniki:
  • ryż brązowy ugotowany
  • mleczko kokosowe
  • truskawki + trochę miodu/słodu
  • Bio Canihua-Pops


Specjalnej pracy przy tym nie było: warstwa ryżu zmieszanego z mleczkiem kokosowym, na to warstwa musu truskawkowego, a na górę warstwa Canihua.
Ta ostatnia warstwa wyszła bardzo dekoracyjna, bo kuleczki opalizują na brązowo - świetne na dekoracje różnorakich słodkości!
Deser wyszedł nie tylko bardzo smaczny, ale i syty (można go spokojnie zjeść na śniadanie bądź kolację) podobnie jak deser jaglany:)

ryz deserowy




"Bezgraniczne przywiązanie do czegokolwiek w życiu już jest nieszczęściem."
Mikołaj Gogol




Komentarze
2012/06/26 13:59:12
Pierwszy raz widzę te kuleczki, smaczne są? Za mną też chodzi ryżowy deser, mam w lodówce pół puszki niewykorzystanego mleczka kokosowego, może coś zdziałam :)
2012/06/26 14:24:42
Jukejka kuleczki są podobne do poppingu amarantusowego, tylko posmaczek mają lekko czekoladowy - fajny dodatek do owsianki, jaglanki i innych śniadaniowo-deserowych dań.
Deser polecam, a teraz robię sobie na obiad ryż z truskawkami i mleczkiem kokosowym - już kolejny raz ostatnio:)
2012/06/26 15:49:04
smakowicie się prezentuje
2012/06/26 19:52:08
Mniam, smakowity :)
2012/06/27 07:50:09
Dusiowaa, Majana, dzięki dziewczyny!
2012/06/27 08:18:00
Mleczko kokosowe, Bio Canihua-Pops.... skąd Ty bierzesz takie rzeczy??? Dobrze że zazwyczaj i tak jem tylko oczami, bo inaczej strasznie żal by mi było, że nie mogę Twojego przepisu wykorzystać.
(choć wiem, że do wszystkiego zawsze znalazłby się jakiś zamiennik, ale to już przecież nie to samo;))
2012/06/27 09:21:05
Ren-ya, nie to samo, ale czy to ma znaczenie? Ja też mieszam przepisami i zwykle coś ujmuję lub dodaję i jest dobrze:)
Mleczko kokosowe odkryłam nie tak dawno, przy okazji robienia curry z soczewicy i odtąd sobie je od czasu do czasu kupuję (na półkach ze wschodnimi składnikami w większych marketach lub w zdrowej żywności) i kombinuję z czym go można połączyć. I jak na razie wszystkie połączenia pyszne wychodzą:)
2012/06/27 13:22:12
Jak zwykle, Sówko, zadziałałaś na moją łasuchową wyobraźnię :) Śliczności!
2012/06/28 20:11:35
piękne ujęcie :)
2012/06/30 08:59:25
Patysku, to jest łasuchowanie co na sucho uchodzi;)
Marinia, i smaczne:)
2012/07/01 08:14:32
ze wzgledu na dosyc wysoki IG Canihua-Pops lepiej zrezygnowac z tej posypki na I fazie MM . Dobrze tez wybrac ryz basmati .
Deser pychotka -:)
2012/07/01 20:25:48
Basia, dziękuję za uzupełnienie, nie sprawdzałam ig tej posypki;)
2012/07/01 21:22:59
generalnie prazenie bardzo podnosi IG . W tabelach na polskich stronach jest przyklad amaranusa , ktory ma IG 35 ,a prazony czy dmuchany IG 70 .
Oczywiscie jak ktos nie ma problemow z nadwaga czy cukrzyca deser jest super . Sama uwielbiam takie szybkie i reprezentacyjne desery.. a na II fazie MM jest do polecenia -:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!