sobota, 9 czerwca 2012

Chrupiąca sałatka z soją


Chrupiąca sałatka z soją



Do tej pory z soją niewiele miałam do czynienia; od czasu do czasu piłam mleko sojowe.
Soja i kukurydza kojarzą mi się z żywnością modyfikowaną prawie w 100% i świadomość tego jakoś mnie nie zbliżała do nich. Jednak po zakupie soi niemodyfikowanej też nie mogłam zabrać się za jej przygotowanie - swoje musiała odleżeć;)

Ale jak już się zabrałam i zasmakowałam, to wygląda na to, że powtórzy się scenariusz przerabiany przeze mnie z soczewicą: będę teraz  jeść bez opamiętania!


Na początek sojowych przepisów sałatka z wiosennymi warzywami i soją nie tylko ugotowaną, ale i podprażoną na patelni. Można jeszcze pójść dalej i zrobić soję  z piekarnika podobnie jak chrupki z ciecierzycy i taką użyć do sałatki.



Składniki na 2 porcje:
  • 100 g soi
  • 1/2 kalarepki
  • 1/2 czerwonej papryki
  • kilka rzodkiewek
  • kilka pieczarek
  • zielona cebulka
  • pomidor
  • przyprawy: sól, suszone pomidory, kolendra, majeranek, sok z cytryny
  • oliwa
  • ząbek czosnku


Soję moczyłam całą noc, rano odlałam wodę, przełożyłam do garnka ze świeżą i postawiłam na gazie (sn). Po zagotowaniu wrzuciłam szczyptę suszonych pomidorów (k), 1/3 łyżeczki majeranku (g), za chwilę dodałam pokrojoną pieczarkę (sł), kolendrę (o) i 1/3 łyżeczki soli (sn).
Gotowałam do prawie miękkości, czyli niecałą godzinę. Po tym czasie odcedziłam z wody, dodałam trochę soku z cytryny (k) i przerzuciłam na rozgrzaną patelnię.  Podprażałam przez ok. 15 min, często mieszając.
A potem pokroiłam pozostałe składniki i wrzuciłam do miski mieszając z soją i niewielką ilością oliwy doprawionej czosnkiem i solą.
Lekka, chrupiąca, świetna sałatka - u mnie stanowiła obiad.


Chrupiąca sałatka z soją




"Miłość prawdziwa zaczyna się wtedy, gdy niczego w zamian nie oczekujesz."
Antoine de Saint-Exupery 





Komentarze
2012/06/09 11:37:41
Wow -:) jestem pod wrazeniem twoich odkryc ... uwielbiam soje , ktora daje wiele mozliwosci w kuchni .. "mleko" sojowe domowe nie ma nic wspolnego z tym co sie kupuje w sklepie ! to poprostu wspanialy produkt .. czekam z niecierpliwoscia na twoje pomysly..zapowiada sie super
salatke notuje do zrobienia !
2012/06/09 14:09:44
Nie dość, że megakolorowa, to i pewnie supersmaczna :)
Gość: , stargate103.tvn.pl
2012/06/11 16:10:55
www.tvn.pl/showbiz/kultowy-show-kulinarny-na-antenie-tvn-zglos-sie,47571,934.html

Serdecznie zapraszamy na casting ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!