środa, 20 czerwca 2012

Ryż ze szpinakiem i mleczkiem kokosowym


danie z ryżem




Kupiłam świeży szpinak, a ponieważ już trochę przejadły mi się szejki na jego bazie, które ostatnio robiłam, więc postanowiłam użyć go do dania obiadowego.
W pierwszej chwili pomyślałam o  curry z soczewicy, bo dawno bardzo go nie robiłam, ale ostatecznie zdecydowałam się na połączenie, dotąd mi nieznane, ryżu brązowego ze szpinakiem, niewielką ilością papryki i pomidora i mleczkiem kokosowym.
Jak zwykle wyszło pyszne, choć - też jak zwykle - ja najbardziej się tym daniem zachwycałam;)



Składniki na 2 porcje:
  • 100 g ryżu brązowego
  • wiązka szpinaku
  • 1/2 papryki
  • 1/2 pomidora
  • ok. 100 ml mleczka kokosowego
  • sól, lubczyk, ząbek czosnku, papryka ostra
  • łyżka oliwy


W czasie kiedy gotował się ryż na łyżkę oliwy wrzuciłam pokrojony szpinak i paprykę (sł). Po chwili dodałam rozgnieciony ząbek czosnku (o), lekko posoliłam (sn), dorzuciłam pokrojonego pomidora (k), szczyptę lubczyku (g) i dusiłam przez chwilę. 

danie z ryżem

A potem dodałam mleczko kokosowe (sł) i na końcu ryż i szczyptę papryki ostrej (o).
I przystąpiłam do próbowania ciekawa, jak zwykle w takiej sytuacji,  jak toto będzie smakować;)

Zdjęcia wyszły mało słoneczne - lało akurat cały dzień...
 
danie z ryżem
 



"Nie żałuj, nig­dy nie żałuj, że mogłeś coś zro­bić w życiu, a te­go nie zro­biłeś. Nie zro­biłeś, bo nie mogłeś."
Stanisław Lem




Komentarze
2012/06/20 10:30:51
nigdy nie używałam mleczka kokosowego, koniecznie wykorzystam Twój przepis. pozdrawiam
2012/06/20 12:50:47
fajne połączenie szpinaku, ryżu, mleczka :)
2012/06/20 13:14:53
Ale ciekawe połączenie :) Zapisuję do wypróbowania :)
2012/06/20 15:30:05
uwielbiam szpinak .. laczylam ze smietanka sojowa, ale z mleczkiem kokosowym nie ! juz notuje -:)
2012/06/21 09:21:55
Fajne, zrobię :)
2012/06/21 16:22:26
zrobilam .. mniam -:) fajna odmiana dla mojej sojowej smietanki .. polecam ..
dzieki Sowko za pomysl
2012/06/21 17:55:14
Okazuje się, że wiele osób nie zna smaku mleczka kokosowego, ja go odkryłam dopiero niedawno i teraz testuję do czego można go użyć i jak na razie do wszystkiego pasuje;)
Trzeba polubić tylko ten specyficzny jego smaczek:)

Basia, fajnie, że już zdążyłaś wypróbować:)
A śmietankę sojową to robisz sama czy kupujesz?
2012/06/21 22:57:30
smietanke sojowa kupuje -:(
ale musze sie zabrac za jej zrobienie .. przepis znalazlam tutaj
nomeatjustcook.blogspot.fr/2012/02/sojtana-czyli-gesta-smietana-sojowa.html
moze tobie lub komus podpasuje ??
2012/06/22 07:59:38
Basia, mnie się to bardziej z majonezem kojarzy - taka ilość oleju;)
Ale pewnie wypróbuję z ciekawości smaku - dzięki:)
2012/06/22 08:21:09
mnie ten litrowy sloik zastanawia ? czy tyle bedzie tej smietany? tez musze wyprobowac i porownam smak z moja kupna smietanka, w ktorej jest sporo E..
2012/06/25 13:30:46
Uwielbiam szpinak, bardzo ciekawy przepis :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!