piątek, 16 kwietnia 2010

Kurczak w krakersowej panierce


Kurczak w krakersowej panierce




Przepis znalazłam na blogu Przy kuchennym stole jako Nuggetsy Nigelli. Nie znałam wcześniej  tego dania, nie jadłam w Mc Donald's, ale tak mi się spodobało, że postanowiłam popuścić trochę z MM i kupić krakersy;)




Składniki na całą blachę:
* podwójna pierś z kurczaka - dałam 3 duże pojedyncze piersi
* 1 duża paczka słonych krakersów
* maślanka lub jogurt naturalny - dałam maślankę
* sól, pieprz, słodka papryka, przyprawa do kurczaka - przyprawy nie miałam, więc nie dałam


Piersi pokroiłam na niewielkie kawałki, włożyłam do miski, dodałam sól,  pieprz i słodką paprykę  (sporo) i zalałam maślanką. Odłożyłam do lodówki na kilka godzin, mieszając w międzyczasie 2 razy.
Nastawiłam piekarnik na 180*C, wyłożyłam blachę papierem do pieczenia, pokruszyłam krakersy na proszek. Wkładałam po kilka kawałków kurczaka do miski z krakersowym proszkiem, obtaczałam je dokładnie i układałam na blasze. Akurat trwało to tyle, że piekarnik zdążył się nagrzać.
Piekłam 30 min - lekko mi się już zaczęły przypiekać od spodu, więc 2 minutki krócej by się zdało:)

Zrobiłam do tego sos czosnkowy oraz sos ze śmietany, majonezu i keczupu. Podobno oryginalny Mc Donaldowy jest sos z musztardy, miodu i odrobiny majonezu, ale ja miodu nie miałam. Jedliśmy maczając kurczaka w sosach, a do tego różne warzywa i dodatki.
Baaaardzo dobre:)
Jakbym zrobiła dwa talerze, to też byśmy zjedli;)





Komentarze
2010/04/23 21:40:04
W końcu tutaj trafiłam :)
Bardzo się cieszę że zrobiłaś wyjątek dla tych "kurczaczków", a przede wszystkim że tak smakowały :D
2010/04/24 09:34:03
Witaj!
Wyjątek pewnie zrobię nie raz jeszcze;)
2010/11/29 17:29:40
Pyszotka:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!