czwartek, 28 września 2017

Placuszki bananowe z malinami i czekoladą


Placuszki bananowe z malinami i czekoladą



Słodkie placki śniadaniowe to danie, którego nie robiłam bardzo dawno.
Śniadania przez lato u mnie były różne, ale placków nie robiłam ani raz, ostatnie chyba wiosną, z tego co pamiętam.
A że już od paru dni za mną chodziły placki bananowe, to sobie je w końcu zaserwowałam. I to nawet dwa razy pod rząd.
Mam na blogu sporo przepisów na omlety bananowe, jest przepis na omlet owsiany, omlet z karobem i tahiną, omlet czekoladowy i tutaj  przepis na dwie wersje: z kokosem i migdałami.
Przepis na placki bananowe mam tylko jeden, teraz więc dojdzie drugi - zrobiony z dodatkiem mąki jaglanej.



Składniki na porcję:
* 2 jajka
* 1-2 banany (dałam jeden)
* szczypta soli
* 2 kopiaste łyżki mąki jaglanej (robię w domu z kaszy)
Dodatki:
* maliny
* łyżeczka miodu (opcjonalnie)
* 2 kostki gorzkiej czekolady + 1/2 łyżeczki masła



Banany można zmiksować albo ugnieść widelcem, ja raz zmiksowałam, a raz ugniotłam.
Do bananów dodałam roztrzepane jajko, szczyptę soli i mąkę. Wymieszałam i wylewałam porcjami na rozgrzaną i muśniętą masłem klarowanym (albo olejem kokosowym) patelnię.


Placuszki bananowe z malinami i czekoladą


Za drugim razem (z tego są zdjęcia) miałam do dyspozycji niezbyt dużego banana, przez co masa wyszła bardziej lejąca, a w konsekwencji tego placki bardziej płaskie niż pulchne.
Ale jakie by nie były, to i tak zawsze tego typu placki mi smakują:)


Placuszki bananowe z malinami i czekoladą


W czasie gdy placki się smażyły zmiksowałam maliny (miałam mrożone) z dodatkiem miodu i stopiłam czekoladę z dodatkiem masła.
A potem z lubością zjadłam, oczywiście jak zwykle zimne, bo zanim zrobiłam zdjęcia, to zdążyły wystygnąć - taka dola kulinarnego blogera (i jeśli danie je cała rodzina, to jej również;).


Placuszki bananowe z malinami i czekoladą

Placuszki bananowe z malinami i czekoladą




"Odwaga jest dobra, lecz wytrwałość lepsza."
Theodor Fontane



9 komentarzy:

  1. Idealne śniadanie na niedzielę:-). Jak sobie do niedzieli nie zapomnę, to upichcę takie pyszności:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. W dodatku nie tylko na śniadanie, ale i na deser i kolację możne je sobie zaserwować:)

      Usuń
  3. No musi byc naprawdę świetne - ostatnio już dużo słodkości zjadłam, to poczekam jeszcze chwilę z tym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta słodkość bardziej zdrowsza jest, więc za długo nie czekaj;)

      Usuń
  4. Super pomysł na zdrowe, szybki i na pewno smaczne danie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!