piątek, 10 marca 2017

Placuszki bananowe


placuszki bananowe




Miał być omlet bananowy, bo bardzo dawno takich omletów nie robiłam, ale ostatecznie, w trakcie przygotowania, zdecydowałam się na zrobienie go w postaci kilku placuszków.
Niby ten sam skład, a smak, przez inną formę, jest trochę inny. No i lepiej się przekłada takie małe placuszki na drugą stronę.



Składniki na ok. 5.szt/1 porcję:
* spory banan
* 2 jajka
* duża łyżka wiórków kokosowych
* olej kokosowy do posmarowania patelni

Na wierzch:
* mus z awokado, banana, mleka kokosowego i daktyli
* suszone śliwki (a właściwie to jedna mięsista i duża)
* mleko kokosowe



Jajka lekko ubiłam trzepaczką, dodałam zmiksowanego (można ugnieść widelcem) banana, dorzuciłam wiórki i wymieszałam.
Smażyłam z obu stron na patelni muśniętej olejem kokosowym.
Wierzch polałam musem, dodałam pokrojoną suszoną śliwkę i odrobinę mleka kokosowego.
Zapewniać, że pyszne chyba nie ma sensu;)


Placuszki bananowe

Placuszki bananowe

Placuszki bananowe




 "Każdy skarży się na swoją pamięć, a nikt nie skarży się na swój rozum."
Francois de La Rochefoucauld




14 komentarzy:

  1. ale pysznie wyglądają ..
    robię w/g skromniejszego przepisu bo tylko banan i wiórki albo mus jabłkowy i wiórki ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko te 2 składniki? Ciekawe, spróbuję w takim razie:)

      Usuń
    2. no ..mówiłam ze moja wersja biedniejsza ..
      robiłam tak jak na tym blogu
      http://www.przyslijprzepis.pl/przepis/kokosanki-z-dwoch-skladnikow-bez-jajek-i-cukru-2
      nawet zapomniałam o tych plackach

      Usuń
    3. Twoje to ciastka bardziej, robiłam podobne, tylko z płatkami owsianymi:)

      Usuń
    4. ja mylę nazwy ..placki, placuszki,ciasta ,ciasteczka ..
      myślisz ze nazwa sie zmienia w zależności czy w patelni czy w piekarniku ?
      robiłam ciasto w patelni, pączki w piekarniku ...
      a takie z płatkami tez robiłam ...
      bez względu na nazwę sa fajne ...
      pozdrawiam Sówko

      Usuń
    5. Dla mnie różnica między takimi ciasteczkami a plackami jest głównie taka, że ciasteczka to coś typowo słodkiego na ząb, przekąska, dodatek do kawy itp., a placki to danie pełne np. na śniadanie. Chociaż może dla kogoś takie placki to nie jest opcja śniadaniowa, tylko deserowa, może tak być.

      Usuń
    6. chyba temat rzeka ..fajne i całkiem logiczne twoje spostrzeżenia co do ciasteczek ...cos dla przyjemności ..
      taka tylko myśl mi sie nasuwa ,ze dzisiejsze sa najczęściej nie słodkie i "zdrowe" i moim zdaniem tez sie nadają np na śniadanie
      trzeba by zgłębić temat co powinno zawierać danie pełne ..i tu chyba nie ma prostej odpowiedzi ...
      u mnie we Francji dzisiaj mozna używać obu nazw ...chociaż kiedyś wszystko co z patelni to placki ..z piekarnika ciasteczka ..wytrawne małe formy płaskie z piekarnika to tez ciasteczka ...wcale nie musza byc wiec słodkie ciasteczka ..
      najczęściej nazwa pochodzi od tego w czym jest wyrób robiony ..
      co kraj to obyczaj ...
      przepraszam za to bla bla bla ...jaby nie zwał twoje wyglądają obłędnie ...nie sa na 1 fazę MM , ale z powodzeniem na druga ...

      Usuń
    7. Ciekawy temat:) Dla mnie wytrawny wypiek nie jest ciasteczkiem, ciasteczko musi być słodkie, niekoniecznie od cukru oczywiście. I małe i chyba też ciasteczko to dla mnie coś zimnego w odróżnieniu np. od placka czy naleśnika, które w stanie ciepłym są najlepsze.
      Ciasteczko to ciasteczko, po prostu;)

      Usuń
    8. super spostrzeżenie ,ze ciasteczka sa raczej na zimno ..o tym nawet nie pomyślałam ..celnie Sówko ..!
      tylko jak nazwać te wytrawne ? małe ,na zimno...
      ciekawa jestem co wymyślisz ...o może ktoś tez sie dołączy do naszej dyskusji ?
      fajnie zawsze u ciebie ..takie smaczne dyskusje ...

      Usuń
    9. Basia, a jakie konkretnie wytrawne masz na myśli?

      Usuń
    10. np takie jak tutaj
      http://kuchnia.wp.pl/wytrawne-ciasteczka-z-oliwkami-i-orzechami-6054910289232513a
      krakersy chyba to raczej cieńsze ? sama nie wiem...hihi i chyba wole swobodę zeby nazywać jak komu pasuje i ważne ze smakuje ..

      Usuń
    11. No faktycznie, kiedyś robiłam podobne, z żółtym serem i nazwałam je właśnie "pikantne ciasteczka";)

      Usuń
  2. Mniam! Często robię podobne placuszki. Jem je na śniadanie z owocami lub na deser. Najlepsze jest to, że są bardzo szybkie w przygotowaniu a jakie pyszne. Twoje wyglądają na bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są błyskawiczne do przygotowania i ja robię takie placki na śniadanie, choć deser z nich też jest fajny, bo słodki:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!