czwartek, 14 stycznia 2016

Ciastka z ciecierzycy - genialne!!!


Ciastka z ciecierzycy



Ciastka z ciecierzycy spotykam na wielu blogach, głównie wegańskich, przepisy są podobne i prawdopodobnie wzorowane na przepisie z tego bloga.
Jak mi gdzieś mignęły, to zaraz miałam ochotę je zrobić, ale długo trwało zanim myśl zamieniła się w czyn.
W zeszłym roku ciastek prawie nie piekłam, za to ten rozpoczynam ciasteczkową ofensywą! Tutaj przepis na dwa rodzaje, w przyszłym tygodniu będzie przepis na kolejne dwa.

Te ciasteczka na blogach mają dodatek masła orzechowego. Masła nie miałam, zastąpiłam go tahini.
Wykorzystałam ciecierzycę w puszce, zakupioną jako żelazny prowiant na wypadek kataklizmu jakiegoś.



Składniki na ok. 12 ciastek:
* puszka ciecierzycy lub (to lepsza wersja) 1 i 1/2 szklanki ciecierzycy ugotowanej
* 2 kopiaste łyżki tahini
* 2 kopiaste łyżki miodu
* 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia (mam bezglutenowy)
* ok. 70 g posiekanej gorzkiej czekolady (można dać mniej)



Ciecierzycę odsączyłam i wypłukałam na sitku, wrzuciłam razem z miodem i tahini do miksera i zmiksowałam; nie wyszło mi za gładko, ale nie miało to specjalnie znaczenia, niezmiksowane grudeczki ciecierzycy nie były wyczuwalne  w wypieku.
Spróbowałam surowej masy, aby ocenić jej słodkość i mało brakowało, abym poprzestała na tym etapie - masa była pyszna! Trochę jej podjadłam, po czym dodałam proszek i posiekaną czekoladę i wymieszałam.
Dobrze by było trochę schłodzić masę przed lepieniem kulek, ale ja byłam zbyt niecierpliwa, żeby czekać, więc założyłam lateksowe rękawiczki (jak to często przy tego typu ciastkach robię) i polepiłam kulki, które lekko spłaszczyłam.


Ciasteczka z ciecierzycy


Piekłam kilkanaście minut w temp. 180* C do momentu aż zaczęły się przyciemniać. Ciastka po upieczeniu są miękkie, twardnieją po ostygnięciu.
Są przepyszne! Dawno tak dobrych ciastek nie jadłam! Nawet wyprzedziły w rankingu mojego lidera ciasteczkowego, czyli ciastka czekoladowe.

Myślę, że z tych składników można  zrobić ciasto, a nie ciasteczka, pewnie się pokuszę o zrobienie.


ciasteczka z ciecierzycy

Ciasteczka z ciecierzycy


Ponieważ wszystkim domownikom smakowały (jak rzadko), a wychodzi ich z tej ilości składników tyle co kot napłakał, więc za 2 dni zrobiłam kolejne, tym razem bez czekolady i zamiast tahiny użyłam wytłoków po mleku kokosowym (jakbym miała masło kokosowe, to takie bym dała zamiast wytłoków i oleju). Zapomniałam tylko dodać proszek i chyba za mało oleju (masa była bardziej sucha niż przy poprzednich)  i ciastka się rozpadały z lekka, co w niczym nie przeszkodziło (oprócz wyglądu), bo te wyszły chyba jeszcze lepsze!



Składniki na ok. 12 sztuk:
* puszka ciecierzycy lub 1 i 1/2 szklanki ugotowanej
* 2-3 łyżki wiórków kokosowych (ja dałam wytłoki po zrobieniu mleka)
* 2-3 łyżki oleju kokosowego
* łyżka miodu
* garść rodzynek
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia - zapomniałam dać


Proces przygotowania taki sam jak przy poprzednich.
Smak super!!!


Jeśli rodzynki zastąpimy np. suszonymi morelami lub jagodami goji przepis jest zgodny z Metodą Montignac I faza.


Ciastka z ciecierzycy

`Ciastka z ciecierzycy

Ciastka z ciecierzycy



"Małżeństwo - tłumaczenie prozą wiersza miłosnego"
Sasza Guitry


26 komentarzy:

  1. Zapisuje natychmiast przepis do zrobienia..! Dawno nie robilam ciasteczek...
    Prosze o dopisek MM ...oczywiscie bez rodzynek..ale te latwo zastapic np owocami goiji czy suszonymi morelami ..
    Dzieki !.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisałam, dziękuję za korektę:)

      Usuń
    2. Dziekuje Malgosiu..!
      Zrobilam z czekolada ..przepyszne..bede robic kolejne wersje..bardzo polecam..
      Pozdrawiam i dolaczam urodzinowe zyczenia ..100 lat..!

      Usuń
    3. Robilam kiedys buleczki z cieicierzycy ..o takie
      http://aidedegilda.blogspot.fr/2012/07/petits-pains-bas-ig-pl.html
      Wiec jak zobaczylam u ciebie ciasteczka to od razu wiedzialam ze bedzie to strzal w 10..!
      Sama nie wpadlam na slodka wersje..à zwykle od tego zaczynam.haha

      Usuń
    4. A ja robiłam słodkie kremy ze strączków, a nie wpadłam, że można je upiec;)
      Te bułeczki super wyglądają!

      Usuń
  2. Naprawdę ciekawe, na pewno zrobię, ciecierzycę mam awsze w zapasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciacha robię z maslem orzechowym , masz racje Małgosiu sa genialne.
    Zrobię te z kokosem tez na pewno genialne połączenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masłem też pewnie zrobię, dawno masła orzechowego nie jadłam.

      Usuń
  4. Oj, a liczyłam na przepis z ciecierzycową mąką, bo już dawno sobie taką kupiłam i nie wiem jak się za nią zabrać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renya, w zakładce "strączkowe" jest dużo przepisów z wykorzystaniem tej mąki, również na ciasteczka. Przeglądnij:)

      Usuń
    2. Dzięki, już kiedyś szukałam u Ciebie sposobu na takie zawężenie, ale nie wpadło mi do głowy, że to co potrzebuję znajdę w takiej zakładce;-)

      Usuń
    3. Jeszcze można przez wyszukiwarkę, ale nie zawsze jest dokładna w wynikach.

      Usuń
  5. Uwielbiam cieciorkę, dlatego zwiedzona wszelkimi "oryginalnymi" przepisami ostatnio zrobiłam właśnie cieciorkowe ciasto, więc teraz chyba czas na ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, jestem w trakcie konsumpcji. Zamiast rodzynek suszone śliwki i nie mogłam znaleźć kokosowych wiórków. Z czekoladą nie miałam umiaru, wrzuciłam całą tabliczkę.
    Te ciastka to świetny dodatek do kawy. Bardzo smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robiłyśmy ciasteczka z ciecierzycy i soi :) Bardzo smaczne wyszły a do tego bardzo sycące :)

    OdpowiedzUsuń
  8. OD 3 miesięcy jestem na diecie ...... chyba sie w weekend skusze na te Twoje ciasteczka. Wyglądają bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należy Ci się nagroda za dietę!:)

      Usuń
    2. Polecam dietę Dukana, w moim przypadku najlepiej się sprawdza;) Pewnie wiesz, są też inne rodzaje diet, omówiłam je w temacie szybkie odchudzanie i polecam gorąco.

      Co do ciasteczek to wyglądają super i swoją drogą ciekawy pomysł na zrobienie zdjęć:) Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Czy uważasz te diety za zdrowe? Bo ja absolutnie nie polecałabym nikomu takiego sposobu na zrzucenie wagi. I jaki sens ma krótkotrwała rygorystyczna dieta, a potem co?

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!