wtorek, 5 kwietnia 2022

Keto chlebek na maśle orzechowym - dwie wersje


chlebek keto



Najpierw zrobiłam gofry z masłem orzechowym, chwilę potem chlebek.
Gofry są na blogu, o chlebku zapomniałam.
Jak, porządkując niepublikowane wpisy, sobie o nim przypomniałam, to od razu zachciało mi się upiec go ponownie.

W trakcie przygotowywania składników stwierdziłam, że zmodyfikuję przepis, bo pierwszy chlebek był w stylu chlebka bananowego, czyli raczej do zjedzenia solo lub ze słodkimi dodatkami, a ja miałam teraz ochotę na chlebek do wszystkiego.
I taki wyszedł!


Wersja I


Składniki na keksówkę 11x23:
*  4 średnie jajka
*  ok. 150 g masła orzechowego 
*  płaska łyżeczka proszku do pieczenia
*  ok. 40 g stopionego masła klarowanego
*  szczypta albo dwie soli - ja nie dodaję, bo moje masło orzechowe jest z solą


Jajka lekko ubiłam, dodałam pozostałe składniki, najpierw z grubsza wymieszałam łyżką, a potem jeszcze dokładniej mikserem z trzepaczką.
Piekłam w temp. 180* C ok. 30 minut. Pozostawiłam na kratce do wystygnięcia.

Chlebek ładnie wyrósł, był lekko wilgotny i świetnie się kroił. Moim zdaniem raczej do zjedzenia z masłem albo słodkimi dodatkami, ale jeśli ktoś chciałby go zjeść z jakimś wytrawnym dodatkiem, to przecież nikt mu nie zabroni😁


chlebek orzechowy

chlebek orzechowy

chlebek orzechowy



Wersja II


Składniki na keksówkę  11x23:
*  3 duże jajka
*  ok. 100 g serka śmietankowego - u mnie "Mój ulubiony" z Wielunia
*  ok. 100 g masła orzechowego
*  płaska łyżeczka proszku do pieczenia
*  mocne sypnięcia: słonecznika, sezamu, siemienia lnianego, nasion chia
*  sól (nie dodałam, bo mam masło z solą), kminek mielony, czosnek mielony, oregano, bazylia
*  na wierzch czarnuszka i kminek


Zrobiłam tak samo jak poprzednią wersję.


keto chlebek


Ten chlebek nadaje się jako podstawa do kanapek wszelkiego typu, nie przebija smak masła orzechowego, ani jajek, smaku dodają nasiona i przyprawy. Jest lekko wilgotny.

Na pierwsze spróbowanie z kilku kromek zrobiłam grzanki z masłem (kilka minut w moim małym piekarniku) z dodatkiem surowej szynki, pomidora i awokado. Opcja z boczkiem była na kromkach bez grzania (grzankowania?).
Było pyszne!


keto chlebek

keto chlebek

keto chlebek




keto chlebek

keto chlebek



„Większość ludzi tak naprawdę nie pragnie wolności, ponieważ wolność niesie za sobą odpowiedzialność, a odpowiedzialność jest dla większości ludzi przerażająca.”
Sigmund Freud



2 komentarze:

  1. W pierwszej wersji nie brakuje jakiejś mąki, serka, albo babki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, tylko te dwa podstawowe składniki, można dać więcej masła, ale ja robiłam z takich proporcji i wyszedł taki jak na zdjęciu:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!