czwartek, 21 stycznia 2016

Ciasteczka z ciecierzycy jeszcze raz, tym razem z masłem orzechowym


Ciastka z ciecierzycy czekoladowe i z maslem orzechowym




Ciasteczka upieczone dosłownie przed chwilą, bo kupiłam masło orzechowe i koniecznie chciałam wypróbować jak smakuje taka wersja w porównaniu do wersji z pastą tahini.
Te ciasteczka wzbogaciłam o kakao, a dałam mniej siekanej czekolady.



Składniki na ok. 10-12 szt.:
*  puszka ciecierzycy lub (lepiej) 1 i 1/2 szklanki ciecierzycy ugotowanej
*  2 łyżki miodu
*  2 łyżki masła orzechowego - u mnie z kawałkami orzechów
*  kopiasta łyżka kakao
*  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (mam bezglutenowy)
*  ok. 30-40 g gorzkiej czekolady



Ciecierzycę zmiksowałam z miodem, dodałam kakao, proszek i masło orzechowe i dokładnie wymieszałam, a na koniec dorzuciłam posiekaną czekoladę i połączyłam z masą.
Tym razem kulki lepiły się świetnie, nie było nawet potrzeby zakładania rękawiczek, bo ciasto nie  przywierało do rąk, wyszło w sam raz tłuste.
Kulki rozpłaszczałam na papierze do pieczenia i piekłam ok. 12 minut w temp. 180* C.
Pycha!
To jeszcze nie koniec przepisów na ciasteczka ze strączków, będą kolejne.

Surowe przed włożeniem do piekarnika:

Ciastka z ciecierzycy


Tuż po wyjęciu, jeszcze ciepłe:


Ciastka z ciecierzycy

Ciastka z ciecierzycy



"Jeżeli nie jesteś gotowy, żeby popełnić błąd, nigdy nie zrobisz nic oryginalnego."
Ken Robinson


12 komentarzy:

  1. Mniam, wyglądają naprawdę smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkim domownikom u mnie smakują, co jest raczej wyjątkiem, a co świadczy o tym jakie są dobre;)

      Usuń
  2. Bardzo mi pasuja te ciasteczka...Ja robilam z maslem migdalowym ..ale bez kakao ..nie przepadam ...
    Ciesze sie na kolejne juz wersje...prosze o dopisek MM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwykle o dopisku zapomniałam, dziękuję, że pilnujesz:)
      Masła migdałowego jeszcze nie robiłam, bardzo mnie nęci, może w końcu się przymierzę.

      Usuń
  3. Czadowe :) Wypróbuję niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :-) nie pomyślałam, żeby dać czekolade :-) Nastepna wersja bedzie taka :-)
    Miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już 5 wersji zrobiłam od początku roku, boję się co dalej będzie, chyba ciasteczkowy rok mnie czeka;)
      Dziękuję i pozdrawiam, niedziela była bardzo miła i też ciasteczkowa:)

      Usuń
  5. Właśnie zjadłyśmy ciasteczka z masłem orzechowym bez glutenu ale kupione. Były słabe więc chętnie sięgnęłybyśmy po Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Innowacyjny przepis, jak dla mnie;) Ale ciasteczka wyglądają tak apetycznie, że najdalej jutro wylądują na moim stole:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!