czwartek, 20 czerwca 2013

Kasza jaglana z pomarańczą, kiwi i mleczkiem kokosowym, czyli...


kasza jaglana na słodko




...mała przerwa w zajadaniu się truskawkami;)



Składniki na 2 porcje:

* 1/2 szklanki kaszy jaglanej
* średnia pomarańcza
* kiwi
* mleczko kokosowe (albo inne)
* orzechy włoskie
* ew. miód/słód 



Ugotowałam kaszę, czyli przepłukaną wrzuciłam na ok. 1 1/2 szklanki wrzątku i gotowałam na maleńkim ogniu bez mieszania 15 min., a po wyłączeniu trzymałam jeszcze dalsze 5 pod przykryciem. 
Przestudziłam i  wymieszałam z cząstkami pomarańczy i kawałkami kiwi, polałam niewielką ilością mleczka kokosowego i posypałam orzechami włoskimi.
Można również kaszę ugotować zamiast w wodzie, w mleku kokosowym albo innym (wtedy dodać go więcej niż wody i pilnować, żeby się nie przypaliło).

Super wyszło! Polecam na śniadanie, deser albo i na kolację:)

kasza jaglana na słodko

A  tu dodatkowo posypane kakao:

kasza jaglana na słodko



"O ludziach mówi się tyle dobrych rzeczy na pogrzebach, że robi mi się przykro, że ominie mnie mój"
Garrison Keillor



12 komentarzy:

  1. Samo zdrowie! Uwielbiam takie owocowe kasze.

    OdpowiedzUsuń
  2. kaszę jaglaną w takiej wersji lubię jak najbardziej !! przepysznie i zdrowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym mleczkiem kokosowym mnie kusisz i chyba wreszcie skorzystam, bo nawet widziałam go już w sklepie. Zacznę chyba od tej propozycji, bo w wszystko mi się tutaj podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaprzyjaźniłam się ostatnio z kaszą jaglaną, więc jestem zdecydowanie na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już sobie życia bez niej nie wyobrażam, choć nie tak dawno jeszcze żyłam nawet nie mając pojęcia, że jest taka dobra i tyle możliwości kulinarnych daje:)

      Usuń
  5. Musiała być orzeźwiająca :)
    Uwielbiam takie owocowe kaszki

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaglana w towarzystwie słodkich owoców? Mmmm, niebo w gębie!
    Tymczasem ja wróciłam ze szpitala i chwalę się swoją pierwszą tartą :) Zapraszam dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaglana na słodko to u mnie klasyka;)
      Idę po tartę:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!