czwartek, 29 września 2022

Krewetki w sosie sojowym z warzywami - pyszne danie!

 

krewetki z brokułem



Krewetek nie jadam zbyt często, ale jak przyjdzie mi na nie ochota, to zwykle nie kończę na jednym razie, tylko robię 2-3 razy pod rząd.
Mam na blogu przepis na curry z ryżem i krewetkami, krewetki po tajsku w sosie czosnkowympo tajsku z warzywami, a także krewetki z pak choy
Poza tym robię klasyczne, czyli na maśle z czosnkiem.

Jakiś czas temu trafiłam na kanale Agnieszki Mielczarek (to jest jej aktualny kanał, przepis jest na poprzednim kanale, który prowadzi teraz inna osoba) na ciekawy przepis z krewetkami i zapisałam do wykorzystania jak znów mi przyjdzie smak na te owoce morza.

No i kilka dni temu mnie naszła wielka ochota, danie zrobiłam, zachwyciłam się i na drugi dzień była powtórka, w bogatszej wersji.
Pierwsze zrobiłam tylko z brokułami (nie zrobiłam zdjęć, bo było robione na szybko i nawet nie myślałam go publikować), drugie wzbogaciłam o paprykę, czerwoną cebulę i brokułową "nóżkę".
Wyszło super!




Składniki na porcję:
*  kilka oczyszczonych krewetek, ja dałam ok. 10 średnich - najlepiej surowych i nie z Indii^
*  kilka różyczek brokułu i pocięta na plasterki nóżka brokułu
*  kawałek papryki
*  masło + oliwa
*  cebula - dałam część białej i większą część czerwonej
*  3-4 duże ząbki czosnku
Marynata do krewetek:
*  1-2 łyżki sosu sojowego
*  łyżeczka miodu
*  łyżka musztardy francuskiej (w tej wersji zapomniałam o niej)
*  imbir - dałam mielony, bo nie miałam ani marynowanego ani świeżego
*  sok z cytryny - 2 łyżki?
*  sól (niedużo, bo sos jest słony) i pieprz

^ podobno w Indiach są hodowane tak jak na norweskich farmach łososie - samo zdrowie😕


Najpierw przygotowałam marynatę i wrzuciłam do niej krewetki dokładnie je nią pokrywając. 
W międzyczasie pokroiłam warzywa i obrałam czosnek.
Na rozgrzane masło z oliwą wrzuciłam warzywa, przez kilka minut je smażyłam, a jak nabrały chrupkości dorzuciłam cebulę i wyciśnięty czosnek. 


krewetki z brokułem


Na koniec dodałam krewetki z marynatą i chwilę jeszcze trzymałam na ogniu.


krewetki z brokułem


Posypane surową czerwoną cebulą jeszcze bardziej zyskują na smaku.


krewetki z brokułem





"Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie ono kierowało twoim życiem, a ty będziesz nazywał to przeznaczeniem"
Carl Gustav Jung


2 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!