czwartek, 11 sierpnia 2022

Pyszne placki z cukinią, tym razem z piekarnika

 

keto placki z piekarnika




Nie tak dawno zachwycałam się omletami a'la tortilla, czyli na bazie cukinii, teraz zajadam się plackami z cukinią pieczonymi w piekarniku, tak jak piekę jajeczno-serową keto pizzę.
Pierwszy zrobiłam z boczkiem, kolejne z warzywami.
To jest pyszne!


I wersja:

Składniki na porcję:
* 1/2 cukinii
* ok. 50 g sera żółtego do masy + łyżka na wierzch
* 2-3 plastry wędzonego boczku
* jajko
* ząbek czosnku
* sól, pieprz, oregano, bazylia

Na wierzch:
* jogurt grecki + starty ząbek czosnku + oliwa + sól i pieprz
* koperek




Cukinię starłam na grubych oczkach, posoliłam, zostawiłam żeby puściła sok. Wycisnęłam (mocno!), dodałam jajko, starty ząbek czosnku, przyprawy, starty ser.
Całość dobrze wymieszałam. 
Masę przełożyłam na papier do pieczenia, nadałam jej kształt, posypałam przesmażonym na suchej patelni i pokrojonym w drobną kostkę boczkiem i posypałam pozostałym serem.

Piekłam ok. 20 minut w temp. 180* C w moim małym piekarniku.

Przed przełożeniem na talerz placek przekroiłam na pół i bardzo delikatnie podważając szeroką łopatką, odrywałam powoli od spodu. 

Na talerzu polałam sosem jogurtowo-czosnkowym i posypałam koperkiem.


keto pizza

keto pizza

keto pizza


II wersja:

Składniki na porcję:
* 1/2 cukinii
* 1/2 cebuli
* kawałek czerwonej papryki
* spora łyżka kwaśnej śmietany
* jajko
* ząbek czosnku
* sól, pieprz

Na wierzch:
* starty ser Jantar
* plasterki Brie
* koperek
* czerwona cebula



Cukinię potraktowałam tak samo jak w pierwszym przepisie, a paprykę i cebulę rozdrobniłam w rozdrabniaczu.
Wszystkie składniki umieściłam w misce, lekko sypnęłam pieprzem.


keto placki z piekarnika


Wymieszałam, przełożyłam na papier do pieczenia, piekłam w temp. 180* C.
Po 15 minutach wyjęłam z piekarnika, dodałam plastry Brie i starty drobno Jantar, włożyłam jeszcze na ok. 5 minut.



keto pizza


Posypałam piórkami czerwonej cebuli i koperkiem. 


keto pizza

keto pizza

keto pizza


III wersja:

Składniki na porcję:
* 1/2 cukinii
* 1/2 cebuli
* kawałek czerwonej papryki
* 2 łyżki startego sera cheddar
* jajko
* ząbek czosnku
* sól, pieprz

Na wierzch:
* łosoś wędzony
* pomidorki koktajlowe
* starty ser Jantar
* zielona cebulka



Przygotowany tak samo jak poprzednia wersja, z tym, że w piekarniku był 20 minut, a po wyjęciu wierzch umaiłam składnikami i już nic z nim nie robiłam (poza konsumpcją😀).



keto placki z piekarnika

keto placki z piekarnika

keto placki z piekarnika



"Nic się nie zmieniło oprócz mojego nastawienia, dlatego zmieniło się wszystko."
Anthony de Mello



1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!