wtorek, 12 lipca 2022

Omlet z cukinią - kilka pysznych wersji:)

 

omlet a'la tortilla




Omlet a'la tortilla, z cukinią zamiast ziemniaków, podpatrzyłam u  Agnieszki Mielczarek i od razu wiedziałam, że muszę, muszę go zrobić!
I jak zrobiłam, to tak się nim zachwyciłam, że co kilka dni serwowałam sobie coraz to inną jego wersję.
Z tym, że ja moje omlety wzbogacam poprzez dołożenie na wierzch różności, u Agnieszki był "goły" omlet.


Składniki na porcję:
* 1/2-1/3 cukinii
* cebula czerwona
* 2 ząbki czosnku
* 2 jajka
* oliwa
* do jajek: sól, pieprz, oregano, papryka i co tam się chce
* to co na wierzchu opisane przy każdej wersji


Pierwsze 3 wersje zrobiłam z mniejszą ilością cukinii, było jej tylko tyle, że plasterki pokryły dno patelni  jedną warstwą, kolejne wersje są z podwójną ilością plasterków i to jest lepsza opcja.

Jak robię:
1. Najpierw przygotowuję składniki, czyli: kroję na cienkie plasterki cukinię, a na grube cebulę (za pierwszym razem cebulę pokroiłam cienko i mi się przypaliła), czosnek drobno siekam, przygotowuję też to, co położę na wierzch.
2. Na rozgrzaną oliwę wrzucam cebulę, rozkładam ją w miarę równomiernie na dnie patelni, po chwili układam na niej warstwę cukinii, nie mieszam!, po kolejnych dwóch chwilach dorzucam czosnek (czosnek na początku dodawałam, tak jak w przepisie, do cebuli, ale wolę na cukinię).
3. Kolejny etap to wlanie na cukinię rozkłóconych i przyprawionych jajek. W tych pierwszych wersjach nie odważyłam się odwracać omleta(tu?) na drugą stronę, zresztą cienka warstwa powodowała, że jajka dobrze się ścinały. W wersjach z większą ilością cukinii udało się, nawet bez problemu, odwracać na drugą stronę i omlet pozostawał w całości.
4. Na tym etapie ściągam omlet z patelni i dodaję na wierzch przygotowane składniki.
5. Wszystkie omlety (oprócz tego z kurczakiem) są posypane cienko pokrojoną czerwoną cebulą - polecam, to jest pyszny i bardzo podkręcający smak dodatek
6. Również wszystkie omlety - czy cienkie czy grubsze - daje się kroić tak jak pizzę i jeść z ręki, choć nie są mocno sztywne
7. Omlety są genialne! Bardzo polecam zrobić, nie pożałujecie!


Pierwszy omlet, na wierzchu skromnie, bo tylko pokruszona feta posypana koperkiem.


omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla

olet a'la tortilla


Drugi z upieczonym (a wcześniej zamarynowanym) kurczakiem, posypany koperkiem i startym drobno serem Jantar.


omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla


Trzecia wersja z mozzarellą (żółtą) i wędzonym łososiem, posypana  koperkiem i Gochugaru, czyli grubo zmielonym chili. Ta przyprawa weszła na stałe do mojej kuchni po okresie koreańskich fascynacji.


omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla


I kolejna wersja, tym razem już z grubszą warstwą cukinii i podczas smażenia odwrócona na drugą stronę.
Tutaj kulki mini mozzarelli i chorizo, chorizo uprzednio trochę przesmażone na osobnej patelni.

Na pierwszym zdjęciu cały proces: 1. lekko podsmażona cebula z warstwami surowej cukinii, 2. cukinia podsmażona, posypana czosnkiem i zalana jajkami, 3. omlet już na talerzu po przesmażeniu z dwóch stron, 4. gotowy do zjedzenia:)


omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla


I jeszcze wersja z łososiem, ale zamiast mozzarelli, jak poprzednio, dałam pokruszoną fetę. Posypana zieloną cebulką i Gochugaru


omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla

omlet a'la tortilla



"Ci, którzy zakładają klapki na oczy, powinni pamiętać, że w zestawie znajduje się również uzda i bat."
S.J. Lec


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!