czwartek, 12 maja 2016

Placuszki bananowe z kokosem


Placuszki bananowe z kokosem



Przepis dawno przygotowany, ale mi się zawieruszył i dopiero teraz sobie o nim przypomniałam. Placki fajne, całoroczne, więc prezentuję.


Miewam okresy kiedy na śniadanie dzień po dniu jem to samo.
Jest czas, że jadam tylko jajka, jest czas omletów i placuszków na słodko, a kiedyś miałam długo taki, kiedy zajadałam się różnymi jaglankami.
Ostatnimi czasy miałam śniadania bardziej urozmaicone, w jeden dzień jadłam jajka, na drugi przychodził mi smak na coś słodkiego, czyli placuszki czy słodkie omlety, w kolejny zjadłam wędlinę albo zupę.
Dzisiaj prezentuję bananowe omlety, podobne do tego, tylko dodałam mąkę kokosową i zrobiłam je w postaci placuszków.



Składniki na porcję:
* 1 spory banan
* 2 jajka
* 2 płaskie łyżki mąki kokosowej
* kopiasta łyżeczka kakao
* płatki kokosowe
* miód na wierzch do ew. dosłodzenia
* odrobina oleju kokosowego do przetarcia patelni



Banana ugniotłam widelcem i połączyłam z mąką, jajkami i kakao lekko ubijając całość trzepaczką. Masę zostawiłam na kilkanaście minut, żeby ciasto napęczniało. A potem kładłam kupki masy na rozgrzaną patelnię i piekłam chwilę z jednej,  a potem z drugiej strony.
Po przełożeniu na talerz polałam miodem i posypałam płatkami.


Placuszki bananowe z kokosem


Za dwa dni zrobiłam podobny, tylko bez miodu, a z dodatkiem musu daktylowego. Mus to po prostu uprażone w niewielkiej ilości wody i zmiksowane daktyle. Pyszny sam w sobie:)


Placuszki bananowe z kokosem

Placuszki bananowe z kokosem



"Wyzwania stawiane Ci przez życie nie mają Cię sparaliżować - one mają pomóc Ci odkryć, kim jesteś."
Bernice Johnson Reagon




4 komentarze:

  1. uwielbiam bananowe ciasta i placki :)


    pozdrawiam
    Kaśka
    ---------------
    zapraszam do mnie

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś podobne tylko dodawałam jeszcze 2 łyżki białka serwatkowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to białko to po co dodawałaś? Mnie to się kojarzy z koktajlami z proszku, które piją ludzie po ćwiczeniach na siłowni. Raz spróbowałam i nigdy więcej;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!