piątek, 6 maja 2016

Pokrzywy! Słodki mus owocowy i sos do pieczonych ziemniaków


Pokrzywy! Slodki mus owocowy i sos do pieczonych ziemniaków



Pokrzyw u mnie od jakiegoś czasu dostatek, ale dopiero jak przekwitły w zeszłym roku, to pomyślałam, że mogłam przecież z nich zrobić kulinarny użytek.
W tym roku przymierzałam się do zupy, ale zanim zdążyłam ją zrobić, to wpadły mi w oko koktajle pokrzywowe u Krysztally i bez namysłu już wielkiego i przygotowań poszłam narwać zielska i zrobić taki koktajl. Ale zanim doszłam z pokrzywami do domu, to zmieniłam zamiar i w efekcie zrobiłam nie koktajl, ale gęsty mus, podobny do jarmużowego.
Na drugi dzień w drodze po pokrzywy wpadłam na pomysł, żeby tym razem zrobić z nich sos do pieczonych ziemniaków. Resztą sosu polałam sałatkę. 


Mus bananowy z pokrzywami


Składniki na porcję:
*  kilka pokrzyw
*  2-3 łyżki jogurtu
*  banan
*  łyżka żurawiny
*  łyżka wiórków kokosowych


Pokrzywy umyłam, obrałam listki (przy tej czynności nie użyłam rękawiczek, co czułam na opuszkach palców jeszcze na następny dzień), wrzuciłam je do blendera, dodałam pozostałe składniki i zmiksowałam. 

Baaaardzo mi smakowało:)


Pokrzywy! Slodki mus owocowy i sos do pieczonych ziemniaków

Pokrzywy! Slodki mus owocowy i sos do pieczonych ziemniaków



Ziemniaki  z piekarnika  z sosem pokrzywowym



Składniki na sos:
* kilka pokrzyw
* jogurt
* śmietana (niekoniecznie)
* zielona cebula
* 2 wyciśnięte ząbki czosnku
* świeży lubczyk i czosnek niedźwiedzi
* sól, pieprz, kurkuma


Wszystko zmiksowałam. Ziemniaki upiekłam  w piekarniku, polewałam sosem i zajadałam:)


Pokrzywy! Slodki mus owocowy i sos do pieczonych ziemniaków




"Niektóre koguty myślą, że słońce wschodzi z ich powodu."
Theodor Fontane



2 komentarze:

  1. U mnie też pokrzywy i też mnie Krysztally zaraziła, na wytrawnie i na słodko... Ostatnio już tylko na słodko, ale zapamiętam Twoją propozycję na dip do pieczonych ziemniaków:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdzam, że pokrzywy to do wszystkiego się nadają i ze wszystkim komponują, takie ziele ogólnoużytkowe;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!