czwartek, 23 lutego 2012

Kotlety z ciecierzycy? Koniecznie!


dietetyczne kotlety




Na fali produkcji dań strączkowych wpłynęły do mojej kuchni również kotlety z ciecierzycy.
Najpierw zobaczyłam je u Rodzynki, a potem jeszcze w kilku miejscach. Składniki były prawie takie same, różnica była w sposobie upieczenia: w piekarniku albo na patelni. Mnie spodobała się  bardziej wersja z piekarnika.

Zrobiłam je dwa razy i oba, choć różniły się dodatkami, miały wspólną cechę: zmieniłam w nich to, co mi się najbardziej podobało;), czyli upiekłam na patelni zamiast w piekarniku, bo nie chciało mi się dla 4 kotletów rozgrzewać piekarnik  i czekać pół godziny aż się upieką! Nie wiem więc dalej  jak smakują takie z piekarnika, ale upieczone na patelni są świetne:)



Składniki na 4 kotlety/2 porcje:
* ok. 150 g suchej ciecierzycy, czyli 2 szklanki ugotowanej
* spora cebula
* 1 ząbek czosnku
* jajko duże
* przyprawy: sól, zmielony kminek, majeranek, rozmaryn, czosnek niedźwiedzi, lubczyk


Ciecierzycę moczyłam przez całą noc. Rano zagotowałam w garnku świeżą wodę, dodałam majeranek i tymianek (g), wrzuciłam odcedzoną ciecierzycę i kminek (sł) i gotowałam do miękkości.
Po odlaniu wody groch zmiksowałam i kolejno dodawałam: jajko i przesmażoną na oliwie cebulę (sł), wyciśnięty czosnek i szczyptę czosnku niedźwiedziego (o), trochę soli morskiej (sn), trochę soku z cytryny (k) i na koniec sporo lubczyku (g). Wymieszałam dokładnie i ulepiłam 4 kotleciki, które następnie obtoczyłam z lekka w mące  i smażyłam z obydwu stron do zrumienienia. Można opanierować, ale ja nie widziałam potrzeby.
To była pierwsza wersja; zjedliśmy z papryką konserwową i surówką z kapusty kiszonej. 

dietetyczne kotlety
dietetyczne kotlety

Druga wersja różniła się dodaniem do masy kilku suszonych pomidorów w oliwie i pora zamiast cebuli.
Tym razem zaserwowałam je z dodatkiem przesmażonych z porem pieczarek.
I ta wersja była jeszcze lepsza:)



dietetyczne kotlety
dietetyczne kotlety




"Szczęście nie jest stacją do której przyjeżdżasz, lecz sposobem podróżowania"
Anonim




Komentarze
2012/02/23 11:53:20
Nooooooo!! Czekałam na te kotlety! Czy je zrobię? Koniecznie!
2012/02/23 12:07:14
Ale pyszne! Ciecierzyca jest świetna, więc i takie kotleciki muszą być smakowite:D
2012/02/23 13:26:02
Prezentują się apetycznie. Bardzo lubię ciecierzycę, więc na pewno by mi smakowały.
2012/02/23 14:17:14
no to moczę ciecierzycę:)))
2012/02/23 15:56:31
Wyglądają bardzo apetycznie, chociaż nigdy nie jadłam ciecierzycy, pozdrawiam :-)
2012/02/23 16:17:15
bardzo ładne zdjęcia! te kotleciki wyglądają naprawdę kusząco.
podoba mi sie przepis, muszą smakować świetnie! ciekawa alternatywa dla zwykłych, mięsnych kotletów.
2012/02/23 16:41:14
wygladaja super
moje mozesz zobaczyc tutaj  montignac.webd.pl/viewtopic.php?p=305203#305203
tylko nie wiem jak zgodne to z twoja metoda
2012/02/23 17:52:38
Kotleciki ze strączków są przepyszne!
2012/02/23 18:19:34
Koniecznie muszę spróbować :)
2012/02/24 07:10:55
Dziękuję za odwiedziny i miłe komentarze:)
Pozdrawiam i jeszcze raz polecam:)
2012/02/24 07:12:16
Basia 3005, Twoje podobne:)
2012/02/27 15:46:32
Z ciecierzycy jadłam tylko zupkę,była pyszna,:)Pewnie Twoje kotlety smakują wybornie, bo wyglądają rewelacyjnie.:)))Pozdrawiam.
2012/02/27 18:41:43
Broniu, smakują bardzo:)

Gość: olanmer, net-91-213-255-7.nsystem.pl
2012/03/02 14:10:19
Wyśmienite te kotleciki! Ja zmieliłam ciecierzycę, cebulę oraz pieczarki, smakowało nawet mojej 3-letniej córce więc polecam!
2012/03/02 14:16:29
Olanmer, czyli jeszcze inna wersja i też dobra:)
Cieszę się i pozdrawiam!

 

2 komentarze:

  1. Pyszne kotleciki z sosem z pieczarek badz z soses czosnkowym zrobionym na bazie jogurtu,mozna tez dodac ketchup rowniez smakuja i obowiazkowo duza ilosc surooowek,tylko ja mialam problem ze zmieleniem cieciezycy chyba z moim blenderem cos nie tak...
    dzieki pozdro
    Laura

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sos jak najbardziej do nich pasuje, a ciecierzyca jest trudna do zmielenia, ja mielę w Thermomixie i jako jedyny daje radę, bo reszta urządzeń pada. Można kupić gotową mąkę ew.
      Pozdrawiam:)
      P.s Jeśli Laura to Twoje imię, to piękne:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!