czwartek, 20 października 2011

Pełnoziarnisty omlet Kaiserschmarrn


Pełnoziarnisty omlet Kaiserschmarren




Omlet ten zobaczyłam na blogu u  Kaś  i nawet nie przeczytałam co w nim jest, bo od razu miałam na niego ochotę.
Jak doczytałam składniki, to się zdziwiłam, że taka nazwa dla zwykłego omletu z jabłkiem i że taki podobno pyszny jest.
Kupiłam jabłko odpowiednie, czyli kwaśne i zrobiłam sobie dzisiaj na śniadanie.



Składniki na jeden omlet:

* 1 jajko
* 1.5 łyżki cukru - dałam 1.5 łyżeczki fruktozy
* 1/4 szklanki mąki - dałam tradycyjnie mąkę pszenną graham  typ 1850
* 1/4 szklanki mleka - dałam sojowe
* 1 małe kwaśne jabłko
* 2 łyżki rodzynek - nie dałam
* 1 łyżeczka masła
* cukier puder/powidła na wierzch - posypałam fruktozą i posiekanymi orzechami włoskimi



Jabłko po obraniu pokroiłam w drobną kostkę, białko ubiłam z odrobiną soli, żółtko wymiksowałam z mąką i mlekiem (zapomniałam dodać fruktozę i dodawałam ją już jak omlet był na patelni; udało mi się ją wmieszać nie naruszając konstrukcji omletu:)
Ubite białko wymieszałam z masą i pokrojonym jabłkiem i wlałam na rozgrzaną z połową masła patelnię. Po chwili smażenia przełożyłam na talerz, a z talerza, z obawami czy się to wszystko nie rozleci mi w rękach, przełożyłam drugą stroną z powrotem na patelnię. Udało się świetnie i omlet w całości dopiekłam  z drugiej strony.


Omlet nie wyrósł aż tak puszyście jak u Kaś, pewnie za sprawą mąki pp, ale zapach podczas smażenia roznosił się przepyszny! Po zdjęciu z patelni pokroiłam go na kawałki, posypałam fruktozą i orzechami i z wielką ciekawością przystąpiłam do konsumpcji.
Omlet rzeczywiście pyszny! I tak syty, że mnie wystarczyłaby połowa na śniadanie, ale zjadłam cały, bo nie miałam się z kim podzielić.
         

                                       
Pełnoziarnisty omlet Kaiserschmarren



Dzisiaj (21.10.11 - piątek)  zrobiłam znów ten omlet i tym razem pokroiłam go jeszcze na patelni i chwilkę w takiej pozycji  smażyłam. I chyba tak należy go robić, bo wtedy jest lepiej wysmażony w środku i kawałki są zdecydowanie bardziej pulchne:)
Dodałam jeszcze trochę pokrojonej suszonej żurawiny i łyżkę zarodków pszennych, więc był mega zdrowy;)



Pełnoziarnisty omlet Kaiserschmarren




"Im starszy się staję, tym mniej uwagi poświęcam temu, co ludzie mówią. Po prostu obserwuję, co robią."  
Andrew Carnegie 






Komentarze
2011/10/20 15:52:11
Kaiserschmarren to właściwie puszysty naleśnik (niemiecka Wikipedia też tak to określa): Ciasto jak na naleśniki, tyle że białko trzeba ubić.

Robię podobny, ale przeważnie bez jabłek.
2011/10/20 16:02:10
No widzisz, ja nawet nie sprawdzałam w czym rzecz z tą nazwą;)
Założyłam, że ktoś wymyślił właśnie z dodatkiem jabłka taki omlet i nadał mu swoje nazwisko, haha
Dzięki za info i pozdrawiam:)
2011/10/20 16:06:48
To chyba mój ulubiony omlet. :)
2011/10/20 17:40:14
Puszyście Ci się udał!
Smaczny akcent na koniec dnia.
Amber
2011/10/20 18:09:49
Mój ulubiony omlet, koniecznie z mąką pełnoziarnistą :D
2011/10/20 22:43:23
Ten omlet ostatnio kusił już mnie gdzieś, zaczyna mnie prześladować, muszę w końcu spróbować!:)
2011/10/21 07:58:43
Czyli okazuje się, że jest on dość znany, a ja pierwszy raz o nim dopiero przeczytałam i byłam przekonana, ze jego charakterystyczna cechą jest właśnie dodatek jabłka;)
W każdym razie dzisiaj też zaraz sobie zrobię:)
Pozdrowienia!
2011/10/21 14:30:29
ten omlet czyha na mnie na róznych blogach.. i chyba już się zbyt długo nie oprę i też go przygotuję.
2011/10/21 22:20:21
znowu nabrałam na niego ochoty. prosty, ale taki pyszny :)
2011/10/21 22:23:26
i ja też zawsze go robię z mąki pełnoziarnistej i z fruktozą. używam tych składników tak często, że aż zapominam zaznaczyć :)
pozdrawiam!
2012/01/05 19:23:16
Rewelacja... ten na pewno wypróbuje!
2012/01/06 08:38:51
Sądząc po Twoich komentarzach, to masz zapas przepisów do wykorzystania!
Cieszę się, że Ci się spodobały:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!