wtorek, 29 marca 2022

Parówki po koreańsku

 

Kiełbaski na ostro



Kilka miesięcy temu przyszła mi wielka ochota na kimchi.
Pomyślałam, że przeglądnę Internet, bo może znajdę jakąś ciekawą i nową dla mnie wersję tego dania.
I tak trafiłam na kanał Wioli, czyli Polki mieszkającej w Korei - Pierogi z Kimchi.
I wpadłam po uszy! Do tego stopnia, że na jakiś czas odrzuciłam znów odżywianie w stylu keto na rzecz odżywiania w stylu koreańskim.

Szał trwał u mnie ok. miesiąca, w tym czasie wypróbowałam wiele potraw koreańskich, z których wszystkie bardzo, bardzo mi smakowały. Najbardziej ryż w w różnych kombinacjach.
Po miesiącu chyba się jednak nasyciłam tymi smakami, bo nagle mi ochota na te dania przeszła.
W moim menu zostały tylko parówki w ostrym sosie.

Dzielę się dzisiaj przepisem na to danie, jest proste i szybkie do przygotowania. Wiola prezentuje go jako dodatek do piwa, ja piwa nie piję, więc u mnie robi za kolację po prostu.
Nie dodaję cukru (jest obecny w kuchni koreańskiej w prawie każdym daniu), za to dorzucam czosnek.



Składniki na porcję:
* 4-5 dobrych parówek (wbrew pozorom to nie oksymoron😁)
* kawałek czerwonej papryki - robiłam też z cukinią
* 1/2 cebuli
* łyżeczka masła klarowanego 
Sos:
* 1/2 łyżeczki pasty paprykowej gochujang^ 
* 2 łyżki ketchupu
* 1-2 ząbki czosnku
* 1/4 szklanki wody

^ pastę można zastąpić chili, choć to nie to samo, ja kupiłam małe opakowanie w którymś z marketów i wykorzystuję tylko do tego dania



Parówki albo kroję ukośnie na kawałki albo robię z nich tzw. koziołki, czyli po przekrojeniu na połowy nacinam końce na krzyż.
Cebulę kroję w piórka albo kostkę, paprykę w kostkę.
Robię sos, czyli mieszam wszystkie składniki (czosnek wyciskam).
Wrzucam na rozgrzany tłuszcz najpierw paprykę i cebulę, a po chwili dodaję parówki. Smażę kilka minut mieszając zawartość patelni, żeby się parówki lekko zrumieniły, zalewam sosem i trzymam na ogniu do zredukowania.
Polecam, baardzo smaczne😍


kiełbaski na ostro

kiełbaski na ostro

kiełbaski na ostro



Tutaj wersja dla córki, z chili zamiast pasty gochujang i cukinią zamiast papryki:



kiełbaski na ostro

kiełbaski na ostro



Tutaj z keto bułeczką


kiełbaski na ostro



"Pamiętaj, że wszyscy działają najlepiej jak umieją zgodnie z ich poziomem świadomości"
Deepak Chopra



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!