poniedziałek, 14 marca 2022

Kotlety z kurczaka pod jajeczno-warzywną pierzynką


Kotlety z kurczaka pod jajeczno-warzywną pierzynką





Przez wiele lat robiłam piersi z kurczaka zapiekane z pieczarkami i serem. Odkąd ponad rok temu odkryłam wersję z jajkami robię tylko taką. Jest przepyszna!
Z tym, że te wersje jajeczne, które odkryłam na YT zawierają pomidory świeże, ja dodaję suszone, czasem też wzbogacam farsz papryką.
Zdjęcia pochodzą z różnych wypieków.



Składniki na 4-6 porcji:
* ok. 500 g piersi z kurczaka, czyli podwójny filet
* 3-4 jajka (zależnie od wielkości) 
* kilka kawałków suszonych pomidorów
* cebula
* coś zielonego: dymka, pietruszka, koperek
* opcjonalnie drobno pokrojona czerwona papryka
* 2 łyżki majonezu
* 2 ząbki czosnku
* ostra musztarda do posmarowania kotletów
* ok. 150 g sera żółtego do posypania
* przyprawy do mięsa: sól, pieprz, ew. słodka/ostra czerwona papryka
* przyprawy do farszu: sól, pieprz, oregano, rozmaryn, lubczyk, czosnek niedźwiedzi



Kotlety kroję na mniejsze płaskie kawałki, rozbijam tłuczkiem, przyprawiam i odstawiam na godzinę lub dwie.
Przygotowuję pozostałe składniki dania:
1. gotuję jajka na twardo i po przestudzenia ścieram je na tarce o grubych oczkach
2. kroję w kostkę cebulę ( i ew. paprykę))
3. kroję pomidory suszone na drobne kawałki
4. siekam zieleninę
5. wyciskam lub drobno kroję czosnek
6. ścieram żółty ser


Jajka, cebulę, pomidory, paprykę, zieleninę, majonez, czosnek i przyprawy dokładnie mieszam.
Kotlety smaruję musztardą, nakładam na każdy kotlet farsz jajeczno-warzywny, posypuję serem i wkładam do nagrzanego do 180* C piekarnika. Piekę ok. 20 minut.


Tutaj wszystkie etapy:


Kotlety z kurczaka pod jajeczno-warzywną pierzynką

Kotlety z kurczaka pod jajeczno-warzywną pierzynką


Kotlety są pierwsza klasa! Bardzo polecam wypróbować to danie!


Kotlety z kurczaka pod jajeczno-warzywną pierzynką

Kotlety z kurczaka pod jajeczno-warzywną pierzynką





"Człowiek, który twierdzi, że wie, co jest dobre dla innych, jest niebezpieczny."
Nisargadatta Maharaj



2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam kurczaka w jajku, a potrawa wygląda wyjątkowo smakowicie! Z chęcią wypróbuję przy najbliższej okazji, bo przepis nie wydaje się być skomplikowany. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem :) Zwykle pieczone mięso wychodzi mi bardzo suche, a tym samym nijakie. Być może to wina mojego starego piekarnika, bo bardzo trudno mi uzyskać zamierzony efekt chrupiącej skórki. Do tej pory stosowałam gotowe przyprawy z torebki, ale postanowiłam spróbować czegoś nowego. Na razie skupiam się na prostych recepturach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kurczak na pewno nie będzie suchy!:)
      Życzę pełnego smaku eksperymentowania!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!