środa, 23 marca 2022

Placki lub gofry z masłem orzechowym - co kto woli:)

 

Keto gofry z masłem orzechowym



Niedawno, po długiej przerwie, zaserwowałam sobie na śniadanie takie słodkie placki.
Dzisiaj przyszła mi znów ochota na placki, ale tym razem zrobiłam je z przepisu na gofry, które robiłam już dawno i do tej pory nie doczekały się publikacji. Będą więc w tym wpisie obie wersje do wyboru, w zależności od tego co kto woli i jakim sprzętem dysponuje. 
To jest przepis wzorowany na moich pierwszych gofrach, inne są proporcje składników.


Składniki na 8 placków/1 porcję:
*  2 średnie jajka  
*  50 g masła orzechowego
*  50 g mascarpone
*  1 łyżeczka erytrytolu
*  szczypta soli lub więcej jeśli się lubi słodko-słony smak, ja mam masło z solą, więc soli nie dodaję 
Na wierzch:
*  
jogurt grecki, masło orzechowe, gorzka czekolada i uprażony sezam


Wszystkie składniki wymieszałam mikserem z trzepaczką, tak aby masa była gładka. Można to zrobić również ręcznie, trzepaczką lub łyżką.
Piekłam na patelni posmarowanej masłem klarowanym.


keto gofry
keto gofry


Gofry robiłam tak samo, tylko dodałam płaską łyżeczkę proszku do pieczenia. 
Na wierzchu śmietana z frużeliną wiśniową.


Keto gofry z masłem orzechowym

Keto gofry z masłem orzechowym



"Cel ma sens wówczas, gdy pomaga Ci rosnąć. A wzrastasz przez zdobywanie go, nie samo osiągnięcie".
 Albert Camus


2 komentarze:

  1. Zrobiłam gofry. Z podanych proporcji wyszły dwa - pięknie urosły, mimo że nie dałam proszku do pieczenia. Smak pierwsza klasa, choc nie wyszły chrupiące

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie słyszeć, że tak Ci smakowały:)
      Tak, żadne z tych bezmącznych gofrów nie są chrupiące, chyba się chrupania bez glutenu nie osiągnie...

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!