wtorek, 26 marca 2019

Keto placuszki z serem i truskawkami


Keto placuszki z serem i truskawkami




Placuszki zrobiłam zaraz na drugi dzień po tym jak nie za bardzo (albo raczej w ogóle) nie wyszły mi  (w zakresie kształtu) naleśniki z jajek i mąki migdałowej.
Wtedy pomyślałam, że mniejsza forma pewnie się uda, bo jest łatwiejsza do przewrócenia na drugą stronę.
I faktycznie się udała:)




Składniki na porcję:
* 2 jajka
* 2 łyżki śmietany (dałam 18%, ale lepsza jest 30%)
* 2 łyżki mąki migdałowej
* masło klarowane do natłuszczenia patelni

Nadzienie serowe:
* 100 g sera śmietankowego
* 2-3 łyżki śmietany
* opcjonalnie łyżeczka erytrytolu
* truskawki (znalazłam w zamrażalniku jeszcze z lata)
* coś do polania: tahini, masło orzechowe albo gorzka czekolada




Składniki na placki wymieszałam. Pewnie następnym razem ubiję śmietanę (tę tłustszą) albo białka, albo jedno i drugie - placuszki będą bardziej puchate, bo moje placki wyszły płaskie.
Kładłam niewielkie porcje masy na rozgrzaną patelnię i gdy po poruszeniu patelnią odklejały się od podłoża, to szeroką drewnianą łopatką przekładałam je na drugą stronę.


Keto placuszki z serem i truskawkami


Placki posmarowałam serową masą, dodałam truskawki, polałam odrobiną tahiny.
Placki są stabilne, zjadłam je bez pomocy widelca.


Keto placuszki z serem i truskawkami

Keto placuszki z serem i truskawkami



A tutaj dzisiejsza wersja (2.03.2020 r) z czarnymi porzeczkami (miałam mrożone) i startą gorzką czekoladą:


keto placki






"Wątpienie to początek mądrości."

Kartezjusz






2 komentarze:

  1. Idealny przepis dla mnie, wprost uwielbiam połączenie placuszków z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na świeże truskawki jeszcze musimy trochę poczekać, ale mrożone tez są ok:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!