piątek, 7 grudnia 2018

Piersi z kurczaka w sosie z gorgonzolą


Filety z kurczaka w sosie z gorgonzolą



Piersi z kurczaka najczęściej robię w postaci kotletów z pieczarkami, albo jako dodatek do różnych dań takich jak: jambalaya, warzywa na parzetortille, czy jeszcze inne tego typu.
Ostatnio jednak sporo u nas kurczaka w nowych wersjach i to jest jedna z nich. Za moment będą kolejne.
Na takiego kurczaka w serowym sosie już dawno miałam ochotę, ale jakoś ciągle przegrywał z innymi daniami.
Ale w końcu się udało! Okazało się, że to danie jest nie tylko pyszne, ale wręcz błyskawiczne do zrobienia.
Przepis pochodzi z Kwestii Smaku.




Składniki na 3-5 porcji:
*  podwójna pierś z kurczaka, czyli ok. 500 g
*  80 g surowej szynki, boczku itp.
*  ok. 200 ml śmietanki 30%
*  ok. 100 g sera gorgonzola
*  posiekana pietruszka
*  sól, pieprz
*  kilka pomidorków koktajlowych
*  oliwa/masło klarowane do smażenia




Mięso pokroiłam na 10 mniej więcej równych kawałków, lekko rozbiłam, odrobinę posoliłam i popieprzyłam i owinęłam każdy kawałek w plaster surowej szynki.


Filety z kurczaka w sosie z gorgonzolą


Rozgrzałam niewielką ilość oliwy i obsmażyłam pakunki z kurczakiem do zrumienienia ich wierzchniej warstwy.


Filety z kurczaka w sosie z gorgonzolą


Po wyjęciu mięsa patelnię wyczyściłam papierowym ręcznikiem, zmniejszyłam ogień, wlałam śmietankę, dodałam pokruszony ser i mieszałam aż ser utworzył z sosem jedność.
Włożyłam mięso i podgrzałam 2-3 minuty, w międzyczasie doprawiając jeszcze solą i pieprzem.
Pod koniec dorzuciłam przekrojone na pół pomidorki, a po zdjęciu z ognia całość posypałam zieleniną.
Bardzo pyszne!


Filety z kurczaka w sosie z gorgonzolą

Filety z kurczaka w sosie z gorgonzolą





"Nie poniosłem porażki. Po prostu znalazłem 10 tys. błędnych rozwiązań."
Thomas Edison




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!