niedziela, 11 listopada 2018

Grecka pasta z fetą i jogurtem, czyli tirokafteri


Grecka pasta z fetą i jogurtem, czyli tirokafteri




Przepis na ten grecki dip serowo-jogurtowy  znalazłam na Instagramie Ani z Prostyblog.com
Może nie tyle znalazłam (bo go nie szukałam), co zaglądnęłam do Ani wtedy, gdy Ania, będąc na wakacjach na Krecie, zachwycała się tą pastą/dipem. Poprosiłam o przepis i zaraz też sobie taki dip zaserwowałam.
Oryginalna wersja jest na greckim blogu, łącznie z instrukcją video.
Zrobiłam w proporcji takiej, jak podała mi Ania, ale innej niż w przepisie, bo dałam pół na pół sera i jogurtu.
Tak mi bardziej smakowało.



Składniki na miseczkę:
* 200 g sera feta
* 200 g jogurtu greckiego
* 2 łyżki oliwy
* mały ząbek czosnku
* 1/2 świeżej papryczki chili (dałam bez nasion, jest łagodniejsza)
* suszone płatki chili - nie za wiele



Do mini miksera wrzuciłam czosnek, płatki i pokrojone chili, dodałam oliwę i zmiksowałam.
Ser rozdrobniłam, połączyłam  z jogurtem i wlewałam powoli sos smakując czy dip ma odpowiednią ostrość. Za ostrych dań nie lubię (jeszcze, bo zmierzam w kierunku większej ostrości, ale robię to powoli).


Grecka pasta z fetą i jogurtem, czyli tirokafteri


Dip prosty do wykonania i bardzo smaczny, można zjeść z chlebem albo warzywami, albo nawet sam, bo część tak skonsumowałam:).


Grecka pasta z fetą i jogurtem, czyli tirokafteri




"Nigdy nie odpowiadaj, gdy jesteś zły. Nigdy nie składaj obietnic, kiedy jesteś szczęśliwy. Nigdy nie podejmuj decyzji, gdy jesteś smutny."
Ziad K. Abdelnour


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!