czwartek, 21 kwietnia 2011

Tarta z tuńczykiem i pieczarkami


tarta z maki pelnoziarnistej


 
Jak nie robiłam tarty, to nie robiłam, ale jak zaczęłam to widzę, że to będzie jedno z moich ulubionych dań:)
Były do tej pory tarty na słodko, teraz pora na wytrawną.



Ciasto:
* 150 g mąki pszennej graham typ 1850
* 75 g masła
* jajko
* 2-3 łyżki zimnej wody
* 1/2  łyżeczki soli

Farsz:
* 200 g pieczarek
* cebula
* 1-2 ząbki czosnku
* puszka tuńczyka
* przyprawy jakie kto chce
* 2 jajka
* 100 ml śmietany kwaśnej 18%
* 2 plasterki sera żółtego
* coś zielonego, u mnie szczypiorek (którym posypałam dopiero dokładkę - skleroza;)



W wielu przepisach na ciasto kruche do tarty jest 200 g mąki i 100 g  masła, ja dałam mniej, bo mi się wydawało, że za dużo tego ciasta będzie, ale po zrobieniu widzę, że spokojnie mogłam nie zmniejszać ilości.
Przystępując do zrobienia podstawy tarty zmiksowałam jajko z wodą i solą, dosypałam mąkę, wymieszałam. Dołożyłam masło w kawałkach (wyciągnięte z lodówki godzinę wcześniej)  i wyrobiłam ciasto. Uformowałam z niego kulę, zawinęłam w alufolię i włożyłam do lodówki na ok. 2 godziny. Po tym czasie wgniotłam ciasto w spód i boki foremki do tarty (wyłożonej papierem do pieczenia) i przełożyłam do piekarnika rozgrzanego do 180*C  na 10 minut, aby się wstępnie podpiekło.

Teraz pora na farsz: zeszkliłam drobno pokrojoną cebulę na patelni z łyżką oleju, dorzuciłam pokrojone w plasterki pieczarki, wyciśnięty czosnek i przyprawy i chwilkę smażyłam. Pod koniec dodałam tuńczyka, wymieszałam z pieczarkami i całość przełożyłam na podpieczony spód, o tak:
tarta z maki pelnoziarnistej

Jajka zmiksowałam ze śmietaną i przyprawami i zalałam wierzch tarty dodatkowo kładąc na nim  kawałeczki sera.

tarta z mąki pełnoziarnistej

Tartę piekłam ok. 25 - 30 min. w temp. 200*C.  Zapach rozchodzący się po domu w trakcie pieczenie - bezcenny:)
A tu już upieczona:

tarta z mąki pełnoziarnistej
tarta z maki pełnoziarnistej

Nie obyło się bez dokładki, tarta bardzo smaczna:)



Komentarze
2011/04/21 12:23:55
Czemu nie :) Tuńczyka bardzo lubimy.
Gość: Isa, 184psz3.bater.net.pl
2011/04/22 00:02:09
wygląda bosssssko!!
2011/04/22 19:27:32
:)
2011/05/20 15:37:15
Brzmi jak wyglada, czyli apetycznie ;]
Gość: bartosowa, host-217-96-115-246.tvkstella.pl
2012/05/16 10:03:12
Wczoraj zrobiłam, a że nie mam amatorów tuńczyka w domu zjadłam ją sama na obiad i kolację. Pycha!!!
2012/05/20 08:32:13
Bartosowa, bardzo się cieszę:) Tym bardziej, że przepis sprzed roku - zawsze mi się wydaje, że mało kto zagląda do takich starych przepisów;)
Pozdrawiam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!