wtorek, 5 kwietnia 2011

Pałki z kurczaka pieczone z majonezem


Pałki  z kurczaka pieczone z majonezem




Miałam wielką ochotę na pałki z kurczaka z bloga Green plums, nie udało mi się jednak kupić kuminu, a wydawał mi się on dość ważnym elementem tego przepisu. 
Przepis odkładam do momentu, aż kumin zakupię, a tymczasem proponuję inny, wycięty z jakiejś gazety.




Składniki na 4 porcje**:
* 8 szt pałek z kurczaka
* 2-3 ząbki czosnku
* 4 łyżki majonezu - dałam pół na pół z ketchupem ostrym, bo taką opcję też proponowano
* papryka, sól, pieprz

** ja zrobiłam z większej ilości, bo miałam do zapiekania  14 pałek.


Natarłam mięso przyprawami i wyciśniętym czosnkiem, odstawiłam na parę godzin do lodówki.
Brytfankę wyłożyłam folią alu tak, aby zostało jej sporo do zakrycia wierzchu. Natłuściłam olejem i rozłożyłam pałki.
Piekarnik nagrzałam do 200*C, a na pałki nałożyłam równomiernie majonez zmieszany z ketchupem.


Pałki  z kurczaka pieczone z majonezem

Wg przepisu kurczaka należało piec 30 min, mnie się to wydało zdecydowanie za krótko, piekłam ok. 45 min, ale następnym razem dołożę jeszcze co najmniej 15 minut:)
Przez pierwsze 20 minut piekłam przykryte folią, potem folię ściągnęłam, żeby mięso miało szansę się przyrumienić.
Wyszło tak:

Pałki  z kurczaka pieczone z majonezem

Kurczak (myślę, że spokojnie można użyć tutaj całych udek zamiast samych pałek) wyszedł bardzo smaczny. Na pewno będzie powtórka z małymi modyfikacjami: do majonezu zamiast ketchupu dodałabym ostrej musztardy i piekła trochę dłużej.
Wart wypróbowania!



Komentarze
2011/04/05 15:39:45
Wyglądają nad wyraz smakowicie. U mnie dziś na obiad pewnie też będzie kurczak.
2011/04/05 18:16:39
Wyglądają bardzo apetycznie. Wersja z keczupem chyba lepsza :)
2011/04/05 22:02:07
bardzo apetyczne, kuszą mnie i to bardzo.
2011/04/06 07:36:00
Witajcie:) Polecam się skusić:)
2011/04/06 13:06:37
ja od wielu lat robie podobnego kurczak, ale majonez mieszam z ketchupem i dodaje do tego sezam, worek do pieczenia wykladam pokrojona w pol talarki bebula i w talarki marchewska, uda obtaczam masa majonezowa i kade na wierzch tych warzyw (warzywa trzeba doprawic czym tam lubisz, vegeta dysyc dobrze pasuje), i w tym worku godzine (ostatnie pietnascie dwadziescia minut rozcinam worek zeby sie mieso na chrupko zapieklo. Oddzielnie gotuje ziemniaczki male i je tez wrzucam na koniec zapiekania. Warzywa pieczone w worku z kurczakiem tak przygotowanym dobrze smakuja tez jako przystawka na zimno (bez ziemniakow) Uwielbiam to danie.
2011/04/06 14:30:45
Ja właśnie zmieszałam majonez z ketchupem, ale dla mnie to było za mało ostre, dlatego pomyślałam o musztardzie zamiast ketchupu.
Twój patent z warzywami i workiem wydaje mi się świetny i na pewno wypróbuję, tylko inne warzywa wykorzystam, bo marchewki nie jadam raczej. Ale może brokuły albo fasolka?
Pozdrawiam:)
2011/04/06 22:19:10
Wyglądają bardzo smakowicie, aż ślinka cieknie,
jutro chyba skocze do KFC :P

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. A ja z kolei ten z kuminem pod linkiem, bo kumin już dawno u mnie w kuchni jest, a o przepisie zapomniałam;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!