sobota, 27 marca 2010

Rolady z kurczaka


Rolady z kurczaka




Szukam ciągle przepisów na różne wersje kurzych piersi i gdy znalazłam na blogu  Zaczynam kucharzenie  przepis na rolady od razu wiedziałam, że chcę takie zrobić:)





Składniki na  6 roladek:
  • 4 pojedyncze piersi z kurczaka - u mnie 500 g
  • 8 pieczarek niezbyt dużych - u mnie 40 dkg
  • 2 cebule
  • 20 g suszonych grzybów - grzybów nie miałam, zastąpiłam pieczarkami
  • 5 łyżek musztardy  Dijon
  • 8 cieniutkich plasterków wędzonego boczku lub tłustej szynki - u mnie 6 plasterków boczku, po jednym na roladkę
  • oliwa do smażenia - olej z pestek winogron
  • 1/2 szklanki gęstej śmietany (może być 18%)
  • 2 żółtka - nie dodałam
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie
  • 3 ząbki czosnku


 

Kilka małych pieczarek odłożyłam, resztę starłam na tarczy o grubych oczkach. Cebulę drobno posiekałam, zeszkliłam na oleju, wrzuciłam starte pieczarki, przyprawiłam i dusiłam do miękkości dolewając odrobinę wody.
Mięso rozbiłam cienko jak na kotlety, przyprawiłam solą, pieprzem i wyciśniętym przez praskę czosnkiem. Odstawiłam na chwilę, po czym  posmarowałam każdy kawałek musztardą, położyłam plaster boczku i kilka plasterków pieczarek (z tych odłożonych na początku), zwinęłam w roladę i związałam nitką.

Tak przygotowane rolady włożyłam na mocno rozgrzany olej i chwilę smażyłam, tak aby się przyrumieniły. Po kilku minutach dołożyłam na patelnię duszone pieczarki, zmniejszyłam ogień i dusiłam ok. 30 minut.  Na koniec dodałam śmietanę - trochę mi się zważyła, ale co tam! Zapomniałam dodać, tak jak było w przepisie, jeszcze łyżkę musztardy do sosu.

Co powiedzieć o smaku? Pyszne!
Następnym razem, a na pewno taki będzie, do środka zamiast pieczarek (bo przy tym sosie pieczarkowym nie było czuć ich smaku) dam kawałek czerwonej papryki.
Mężowi podałam do tego kaszę gryczaną, a my z córką zjadłyśmy samo mięso z sosem i sałatką z pomidorów.
Bardzo polecam:)


*****



Zrobiłam znów, tym razem  wersję z ogórkiem kiszonym i papryką czerwoną i rolady były bardziej wyraziste w smaku. I ważne jest dodanie musztardy do sosu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!