niedziela, 28 lutego 2010

Deser warstwowy z truskawkami i bananem


deser jogurtowy



W zeszłym roku, od kiedy odkryłam takie fantastyczne wg mnie połączenie jogurtu greckiego z owocami i dodatkami, robiłam różnorakie wersje takiego deseru. Przetestowałam wszystkie owoce sezonowe i każda opcja była pyszna:)
Dzisiaj przyszła mi ochota na taki deser, więc zrobiłam wersję zimową, czyli z mrożonymi truskawkami.




Składniki na 3 porcje:
* 1/2 opakowania mrożonych truskawek
* 2 banany
* 3 plasterki kiwi
*  łyżka fruktozy (dopisek 2014: teraz używam ksylitolu)
* 1 1/2 op. jogurtu greckiego czyli ok. 600 g
* 2 łyżeczki zmielonych orzechów włoskich
* 2 kostki startej gorzkiej czekolady



Truskawki rozmroziłam, dodałam fruktozę, zmiksowałam. Banany zmiksowałam.
Kładłam warstwami: truskawki, jogurt, banany, jogurt, truskawki. Na wierzchu posypałam orzechami i czekoladą, włożyłam plasterek kiwi.
Taki deser powinien choć godzinkę postać w lodówce, ale u nas nie było o tym mowy;)

Polecam, naprawdę pyszny, może służyć również jako pożywne śniadanie:)

deser jogurtowy



Komentarze
2010/03/01 21:21:48
Jakie to śliczne!!!!!!!
2010/03/02 10:43:10
Dzięki:)
Rzeczywiście, sama się zachwycam urodą tego deseru, aż szkoda jeść;)
2011/10/29 22:15:53
Piękny!!! A myślisz, że mógłby postać z dwa dni w lodówce? :) zrobiłabym sobie zapas na dwa-trzy dni :)
2011/10/30 20:07:39
Na drugi dzień jest ok, a czy dłużej, to już nie próbowałam. Ale on jest taki prosty do zrobienia, że nie trzeba może zapasów robić;)
Dawno go nie robiłam, przypomniałaś mi tym komentarzem o nim:)
Pozdrawiam!
2012/07/08 20:33:17
2012/07/09 17:05:28
Emilia340, bardzo dziękuję za informację, już interweniowałam.
Pozdrawiam:)

6 komentarzy:

  1. prawdziwa skarbnica przepisow Sowko u Ciebie wlasnie znalazlam przepis na deser na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś byłam prawie uzależniona od takich deserów:)
      Zrób koniecznie, są pyszne!

      Usuń
  2. Właśnie takiego czegoś szukałam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, to pyszny deser:)
      Teraz już nie używam fruktozy, zamieniłam ją na ksylitol (albo słodzę miodem)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie, 600 g, po 200 na porcję, to nie nie jest dużo, to raptem kilka łyżek.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!