piątek, 12 lutego 2010

Czekoladowy sernik marmurkowy


sernik marmurkowy z czekoladą




Kolejny sernik czekoladowy, tym razem naprawdę marmurkowy.
Przepis z blogu My cuisine. Ja lekko zmodyfikowałam, zmniejszyłam ilość składników i zrobiłam w tortownicy o śr. 21 cm.



Spód:
* 150 g herbatników digestive
* 70 g roztopionego masła
* 30 g zmielonych orzechów

Masa serowa:
* 120 g gorzkiej czekolady
* 500 g sera śmietankowego - u mnie serek wiaderkowy
* 150 g fruktozy
* 3 jajka
* 150-200 g kwaśnej śmietany
* łyżeczka olejku waniliowego



Herbatniki zmieliłam, wymieszałam z masłem i orzechami. Wcisnęłam na spód tortownicy wyłożony alu folią i włożyłam do lodówki.
Czekoladę rozpuściłam na parze i pozostawiłam do ostygnięcia. Wymieszałam ser z fruktozą, dodając po kolei jajka, śmietanę i olejek.
Podzieliłam masę na 2 części, do jednej (większej) dodałam rozpuszczoną czekoladę i dobrze wymieszałam.
Białą masę wlałam na spód, na to łyżką masę czekoladową, po czym trzonkiem  zamieszałam tak, aby powstał wzór marmurkowy.
Piekłam ok. 1 godziny w piekarniku nagrzanym do 1800C.
Zostawiłam do ostygnięcia w uchylonym piekarniku, a potem przełożyłam do lodówki. Najlepsze jest po całej nocy spędzonej w lodówce.

Zdjęcia nie wyszły rewelacyjnie, ale sernik tak:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!