środa, 3 lutego 2010

Placki selerowe z pieczarkami


placki z selera



Nigdy nie jadłam placków selerowych. Tylko o nich czytałam.
Parę dni temu kupiłam więc w końcu seler w celu wypróbowania jaki to smak będą mieć takie placki i akurat natknęłam się na przepis u Cynamonwkuchni.
Lekko skorygowałam i zrobiłam z pieczarkami na dzisiejszy obiad:)




Przepis na ok. 9 placków/3 porcje:
* jeden duży seler, waga ok. 500 g
* 100 - 150 g sera żółtego
* 2 jajka
* 2 łyżki mąki pszennej typ 1850 (aktualizacja: nie korzystam już z mąki pszennej)
* sól, pieprz, ew. inne przyprawy

* 500 g pieczarek
* 2 cebule
* czosnek
* śmietana 18%
* przyprawy




Pieczarki starłam na tarce o grubych oczkach, cebule posiekałam.
Cebulę zeszkliłam na rozgrzanym oleju, wrzuciłam pieczarki, przyprawiłam i dusiłam aż do odparowania. Na końcu dodałam wyciśnięty czosnek i śmietanę.

Seler i ser starłam na tarce z dużymi oczkami, dodałam jajka, mąkę i przyprawy. Masa wydała mi się za  "gruba", więc wrzuciłam do miksera i zmiksowałam prawie tak jak na placki ziemniaczane.
Nakładałam łyżką placki na rozgrzany olej, wygładzałam powierzchnię i smażyłam  z obu stron na rumiano.

Po usmażeniu nałożyłam na placki masę z pieczarek, posypałam lekko startym serem i ... czekałam na reakcję rodzinki;)
Moja córka, bardzo monotematyczna jeśli chodzi o menu i na nowości reagująca niezbyt entuzjastycznie, stwierdziła: "Nawet dobre!", co jest wieeeelkim komplementem:)



*****



Komentarze
2010/02/03 16:35:43
Bardzo fajne są Twoje placki Sowo :)
2010/02/03 17:22:08
Miło Cię powitać i miło usłyszeć pochwałę dla moich placków:)
2010/02/03 18:56:01
Wyglądają bardzo apetycznie. Na pewno wkrótce zagoszczą na moim stole:)) Pozdrawiam
2010/02/03 21:33:36
Fajowe, widzę że dodałaś mąki. ;) Jak dotrwam do drugiej fazy to też sobie takie zrobię!:D
2010/02/04 15:03:31
z selera, to ja pasztet polecam ;););) ale te placuszki wyglądają bardzo smakowicie
2010/02/04 15:18:05
myosthis, a gdzie ten pasztet? Daj namiary na przepis:)
2010/02/05 17:31:06
Dzisiaj zrobiłam na obiad, smakowały wybornie. I co najważniejsze, jestem syta, a nie czuję się obżarta. Dzięki bardzo.
Niestety dałam zwykłą pszenną mąkę, bo nie wiem co znaczy mąka pp:))
Pozdrawiam zimowo-puchowo-placuszkowo:))
2010/02/05 19:02:52
Mąka pp to znaczy mąka pełnoziarnista czyli typ 1850 zamiast 500:)
Cieszy mnie bardzo, że placki się spisały i też pozdrawiam, ale już wiosennie - moje zwierzaki już wiosnę czują, bo na potęgę linieją:)
2010/03/17 13:24:58
zrobiłam wczoraj te placuszki:) przepyszne !!! W związku z tym,że lubię cebulę to dodałam połówkę:) dla mnie super:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!