sobota, 12 listopada 2011

Miało być brownies z bananami;)



brownies z bananami



Miałam ochotę na brownies, a że w lodówce zostały 2 banany, nad którymi nikt nie chciał się zlitować, więc pomyślałam, że brownies z bananami może być całkiem ciekawym rozwiązaniem.

Proporcje składników ustaliłam sama, nie mając do końca pojęcia co z tego wyjdzie. No i wyszło ciasto czekoladowe raczej niż brownies.
Nie żałuję jednak absolutnie, bo ciasto pyszne, o głębokim czekoladowym smaku, nie zanadto słodkie i bardzo sycące, więc zalety jak u brownies;)



Składniki na foremkę o śr. 20 cm:
* 120 g mąki pszennej typ 1850 graham (aktualizacja: teraz nie używam mąki pszennej)
* 100 g fruktozy (aktualizacja: teraz używam ksylitolu)
* 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 jajka
* 150 g gorzkiej czekolady
* 30 g kakao
* 100 g masła
* 2 banany
* 50 g orzechów włoskich

Wierzch:
* 50 g czekolady gorzkiej
* kilka łyżek mleka skondensowanego
* garść uprażonych orzechów laskowych



I tak:
1. W jednej misce wymieszałam mąkę, fruktozę i proszek
2. W drugiej jajka, pokrojone w drobną kosteczkę banany i posiekane orzechy włoskie
3. Czekoladę z dodatkiem masła stopiłam na parze i zostawiłam do przestygnięcia.
4. Wszystko co powyżej wymieszałam i przeniosłam (to była dość gęsta masa) do wysmarowanej lekko masłem foremki
5. Foremkę umieściłam w nagrzanym do 170*C piekarniku na 30 min., a po tym  czasie jeszcze dodałam 5 min. dla pewności;)

brownies z bananami

Po wyjęciu z piekarnika chwilę zostawiłam do przestygnięcia, a w międzyczasie zrobiłam polewę czyli na parze rozpuściłam czekoladę z mlekiem i uprażyłam orzechy na suchej patelni. Polewa wyszła mi bardzo gęsta i ciut jej było za mało, więc raczej nie polałam, tylko rozsmarowałam ją po cieście. Pozostało mi tylko rozłożenie po wierzchu orzechów i odstawienie do wystygnięcia.
Długo nie stało, bo domownicy głośnym chórem dopominali się degustacji:)
Tutaj bez polewy:

brownies z bananami

A tu już wersja ostateczna, czyli pierwszy degustacyjny kawałek, jeszcze lekko ciepławy:

brownies z bananami

 "Altruista to człowiek, który myśli o innych, nie zapominając o sobie" 
Albert Camus










Komentarze
2011/11/12 13:30:07
Wyszło orzechowo-czekoladowo i pysznie!
Amber
2011/11/12 14:36:54
jak zwał tak zwał ważne, że czekoladowe :) pysznie się prezentuje!
2011/11/12 15:13:43
Witam
Ale mnie podkusiłaś z tym ciastem czekoladowym, wygląda pysznie, będę musiała spróbować:))
Pozdrawiam,
BlueBlue
2011/11/12 21:13:05
Wygląda tak apetycznie, że prawie poczułam tu jego zapach... :)
2011/11/13 09:41:30
Tak jak wygląda, tak smakowało:)
Pozdrawiam i polecam to "nieudane" brownies;)
2011/11/13 17:37:58
dobrze wymyślone to ciasto czekoladowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!