sobota, 25 czerwca 2011

Mrożony sernik truskawkowy


sernik na zimno




Sezon truskawkowy za chwilę się skończy, a ja nie zrobiłam jeszcze ani raz mojego truskawkowego jogurtowca.
Miałam zrobić tym razem, ale ponieważ ciągle mam w ustach smak genialnego sernika mrożonego z nutellą (a córka nie daje mi spokoju kiedy znów go zrobię), toteż pomyślałam, żeby połączyć dwa w jednym i zrobić mrożony sernik z truskawkami:)
Przepis powstawał na bieżąco, bo nie miałam takich składników jak w nutellowym, więc radziłam sobie jak umiałam.






Składniki: 
Spód:
* 200 g ciastek zbożowych
* ok. 70 g czekolady i 30 g masła

Masa sernikowa:
* 500 g sera na serniki President
* 60 g fruktozy
* 500 g truskawek - chyba za dużo!
* banan
* 100 g lodów - mało!
* 8 - 10 bez



Tortownicę o śr. 21 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i tradycyjnie wcisnęłam w dno piasek powstały ze zmiksowanych ciastek połączonych z roztopioną czekoladą i masłem. Odstawiłam do lodówki.
Ser, fruktozę, banana i truskawki zmiksowałam, dodałam pokrojone lody - tylko tyle ich  zostało po poprzednim serniku - i wymieszałam. Dodałam dla zagęszczenia pokruszone bezy ( tzn. miałam nadzieję na zagęszczenie, ale bezy skubańce pływały sobie po wierzchu;).
Masę wylałam na ciasteczkowy spód -  była dość płynna - i włożyłam do zamrażalnika.
Mroziłam kilka godzin i znów, tak jak poprzednio, wyjęłam (zrobiłam zdjęcie;), pokroiłam  na porcje  i z powrotem włożyłam do zamrażalnika na całą noc.

sernik na zimno

Po wyjęciu porcji jej wierzch ustroiłam  bezą i zostawiłam do lekkiego rozpuszczenia, aby nadawała się do skonsumowania:

deser mrozony

Okazało się, że tym razem wyszedł prawdziwy kamień, hehe,  i  ciacho musiało być bardzo mocno rozpuszczone, prawie do granicy koktajlu;)
Myślę, że za mało było w nim lodów, a za dużo truskawek zawierających przecież sporo wody. 

Co prawda długo trzeba było czekać z łyżeczką w gotowości i może wygląd nie był zbyt dostojny, ale  w smaku  serniczek był pyszny:)

Bardzo mi się spodobał pomysł na takie mrożone słodkości, bo można sobie po jednej porcji wyciągać kiedy się ma ochotę i nie ma konieczności zjedzenia ciasta w jakimś tam, zwykle krótkim, czasie:)

deser mrozony
  



Komentarze
2011/06/25 11:43:37
Wygląda przepysznie ! Idealna propozycja na letnie dni :)
2011/06/26 08:32:17
Tak, na mocno upalne, bo mrozi nieźle ten sernik:)
2011/06/27 11:37:38
wygląda bajecznie!
2011/08/18 10:02:39
Sernik-marzenie!
2011/12/03 09:18:03
Ależ uroczo wygląda!!!!!!! Takie ciacho rozjaśniłoby mi dzisiejszy, pochmurny dzień :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!