środa, 29 czerwca 2011

Deser rabarbarowy - pyszny!


 deser z musem z rabarbaru




Kupiłam rabarbar i zastanawiałam się co z nim mam zrobić. Nie miałam ochoty na  crumble, raczej na coś szybkiego i bez pieczenia.
Nie chciało mi się też szukać przepisów, więc pomyślałam, że zacznę go dusić i w trakcie pomyślę co do niego dodać. Padło na jogurt z bezami:)




Składniki na 3-4 porcje:
* 500 g rabarbaru
* fruktoza do smaku (aktualizacja: teraz korzystam z ksylitolu)
* woda
* opakowanie czyli 340 g  jogurtu greckiego
* bezy - sporo
* kilka poziomek



Rabarbar pocięłam na kawałki, posypałam dość obficie fruktozą, podlałam wodą i dusiłam chwilę w rondelku do powstania musu.
Lekko wystudziłam, przełożyłam do pucharków, na wierzch dodałam jogurt zmieszany z pokruszonymi bezami i poziomki świeżo zerwane z krzaczka.
Ależ to wyszło nadspodziewanie pyszne!!! Nawet mój mąż, zupełny nie - fan rabarbaru zjadł cały pucharek:)
Na następny dzień zjadłam ten deser z lodówki i nie był już tak smakowity, a jeszcze na następny musu w ogóle nie studziłam tylko gorący, zdjęty prosto z kuchenki zderzyłam z zimnym jogurtem bezowym  i to była wersja najpyszniejsza!!!
No i mam następne uzależnienie:)





Komentarze
2011/06/29 13:33:01
Ja już nigdzie rabarbaru nie mogę kupić... Ale wielokrotnie jadłam taki deser i wiem że jest pyszny! :)
2011/06/29 13:50:21
U mnie też dziś prosty deser, ale jagodowy :) Pozdrawiam ciepło :)
2011/06/29 14:33:32
Też jestes Kasią i też z Krakowa? :)
2011/06/29 16:08:18
Z Krakowa, ale nie Kasia, tylko Małgosia:)
2011/06/29 17:33:59
nie ma to jak pyszna prostota :)
2011/06/29 23:16:24
Apetyczny ten mus. Ciekawa jestem, jak się komponują rabarbar i poziomki - wydają mi się trochę odległe smakowo.
2011/07/05 15:35:58
Mmmm wygląda na prawdę pysznie!:)
2011/07/28 11:20:21
Wyróżniłam cię na swoim blogu;) Zapraszam do zabawy! Szczegóły na blogu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!