piątek, 12 czerwca 2015

Ryż z duszonymi młodymi warzywami, czyli letnie lekkie danie


potrawka z ryżem



Do tej pory raczej kalarepkę i rzodkiewkę, zwłaszcza taką pierwszą młodą, jadłam  na surowo (kalarepkę w zupie ew.), tak jak kiedyś z kolei nie jadłam surowej cukinii. Tym razem pomyślałam o lekkim ich uduszeniu i połączeniu z ryżem, co przybrało formę lekkiej ryżowej potrawki.
Danie powstało błyskawicznie i, poza jego smakiem, jest to druga jego niewątpliwa zaleta:)




Składniki na 1 porcję:
* 3 łyżki ryżu - ja używam basmati
* kawałek kalarepy
* kilka rzodkiewek
* 2 pieczarki
* kawałek cukinii
* por
* łyżka masła^
* sól, pieprz, kurkuma
* świeży lubczyk, mięta, szczypiorek i cebulka (z kwiatostanem, bo się dowiedziałam, że jadalny też jest)

^ jeśli zamiast masła użyjemy oliwy danie będzie zgodne z Metodą Montignac

potrawka z ryżem


W trakcie gdy gotował się ryż wrzuciłam na rozgrzane masło pokrojonego pora, chwilę zeszkliłam, dorzuciłam pokrojone pozostałe warzywa, dodałam przyprawy i zioła i na niewielkim ogniu trzymałam pod przykryciem kilka minut. Warzywa mają być chrupkie.


potrawka z ryżem


Ugotowany ryż dodałam do warzyw, wymieszałam i gotowe!


potrawka  z ryżem



"Gdy tak patrzymy wstecz, zadziwia, jak bardzo zmieniła się ludzkość i jak niewiele człowiek"
Andrzej Majewski



12 komentarzy:

  1. Spodobał mi sie ten przepis, właśnie go sobie zanotowałam i na pewno to przyrządzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sądząc po zdjęciach to raczej warzywa z ryżem;-)
    Bardzo lubię takie mieszanki, nie tylko latem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście - warzywa z ryżem, a nie na odwrót;)

      Usuń
  3. W sam raz na szybki lekki obiadek:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubie takie chrupiace mieszanki....dla MM wystarczy tylko zamienic 1 lyzke masla na 1 lyzke oliwy ..Jesli ci ta zmiana nie przeszkadza to prosze o dopisek..
    A co robisz z liscmi rzodkiewki?
    Sa przepyszne ..Zupa,dipy..mniam..
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisek zrobiony:)
      Liście dorzucam do sałatek najczęściej, tak najprościej, zupy nie robiłam, jeszcze przede mną Basiu:)

      Usuń
  5. Ja całe dzieciństwo zajadalam sie chrupiącą kalarepka a nawet głąbami z kalafiora czy kapusty bo przypominały jej smak:) Danie wyprobuje w tym tygodniu. Jedynie problem z kalarepka bo w UK bardzo trudno dostepna :( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rzeczywiście, przypomniałaś mi o głąbach! Też jadłam, z kalafiora nie, tylko z kapusty:)
      Życzę zatem pomyślnych łowów (na kalarepkę:)

      Usuń
  6. Bardzo lubię połączenie ryżu z warzywami. Pozdrawiam, Sowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rain.drop - jak miło Cię u mnie gościć! Przypomniały mi się początki blogowania, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!