czwartek, 10 marca 2011

Ciasteczka owsiane z bakaliami


zdrowe ciastka



Przepis znalazłam w Kobiecie i Życiu, ale znacznie zmodyfikowałam. 
Zamiast pokruszonych herbatników dałam płatki owsiane; nie miałam słodzonego mleka skondensowanego, więc dałam zwykłe skondensowane i dodałam miód, a także nie oblewałam ciasteczek na końcu czekoladą, tylko zostawiłam saute;)



Składniki na ok. 25 szt.: 


* 50 g orzechów włoskich
* 50 g migdałów
* 50 g żurawiny i wiśni suszonych - w przepisie były rodzynki
* 60 g masła w temp. pokojowej
* czekolada gorzka - w przepisie była mleczna
* 1/2 szklanki mleka skondensowanego
* 3 łyżeczki miodu
* 150 g płatków owsianych



Włączyłam piekarnik i nastawiłam na 180*C.
Mleko wlałam do rondelka, dołożyłam miód i postawiłam na lekkim ogniu, aby się połączyło. Czekoladę połamałam i topiłam  na parze. W międzyczasie mleko mi wykipiało, więc je przelałam do topiącej się czekolady i tym sposobem stopiła się w mig;) Pozostawiłam do przestygnięcia.
Bakalie zmieliłam, ale niezbyt drobno - w przepisie były posiekane, ale nie mam dobrych doświadczeń z taką techniką odnośnie bakalii;)
Dorzuciłam suszone owoce i też lekko je rozdrobniłam.
Wszystkie składniki przełożyłam do miski, dodałam masło i płatki owsiane i dobrze wymieszałam. Właściwie to nie ma konieczności zapieczenia, wszystkie składniki można przecież zjeść na surowo, tylko należałoby po uformowaniu ciasteczek dobrze je schłodzić. Może kiedyś spróbuję taką wersję.

zdrowe ciastka

Tymczasem pozostałam przy przepisie i położyłam kupki ciasta na pergamin - zalecone były duże odstępy, bo ciasteczka miały rosnąć i się rozpychać - i włożyłam do piekarnika. Wydawało mi się, że podany czas 30 min. jest stanowczo za długi, dlatego nastawiłam na 20 min. Przezornie zaglądnęłam po 15 minutach i okazało się, że już po takim czasie ciasteczka dymiły!!! Następną partię piekłam więc 13 minut  i były w sam raz.

Ciasteczka ani nie urosły, ani się nie rozeszły, więc spokojnie można było kłaść blisko siebie i upiec wszystko na jeden raz.
Są to ciasteczka z cyklu: samo zdrowie;)
Niesłodkie, więc raczej nie jako dodatek do kawy, bardziej jako smaczna przekąska lub drugie śniadanie. Bardzo dobre, polecam:)

zdrowe ciastka




Komentarze
2011/03/10 17:54:36
jak dla mnie wygladaja bardzo smakowicie i az mnie korci, zeby siegnac po ciasteczko:)
2011/03/11 18:34:38
Sięgaj, sięgaj, jeszcze są:)
2011/03/13 16:46:31
Bardzo celnie trafiasz w mój gust kulinarny! Szkoda tylko, że nie ma nikogo, kto by dla mnie realizował Twoje pomysły. W sumie mogłabym sama, jeśliby w jakiś sposób udało mi się dobę nieco rozciągnąć. Albo przynajmniej odzwyczaić się od spania - ileż to czasu człowiek by zyskał, gdyby nie musiał spać... ;)
2011/03/13 19:11:19
świetnie wyglądają. pewnie są idealne do chrupania
2011/03/13 19:36:10
Ren_ya, jeszcze bardziej byśmy chyba zaoszczędzili gdybyśmy nie potrzebowali jeść, hehe. Ale co to za życie by było! Spanie to przyjemna część życia, więc ja nie rezygnuję, natomiast szukam i korzystam z takich przepisów, które nie wymagają przebywania przez pół dnia w kuchni, bo ja leniwa jestem:D
I taki jest też ten przepis, minuta osiem i ciasteczka gotowe:)
Ale gdyby jednak nie, to zawsze możemy zastosować wymianę barterową:D

Kaspiecze, miło Cię powitać:)
Zgadza się, ciasteczka do pochrupania i w dodatku uzależniają;)
2011/03/14 10:10:02
Barter? Czemu nie, Sowo! Rzeknij tylko słowo, co byś chciała:)
2011/03/15 19:29:17
Zaglądnij na pocztę:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!