poniedziałek, 27 grudnia 2021

Warzywne gofry z brokułem - bardzo smaczne!


Keto gofry warzywne



Prezentuję, i bardzo polecam, kolejne gofry z mojej kuchni; tym razem zainspirowałam się przepisem z bloga KetoRevy.

Zrobiłam je do tej pory w 2 wersjach. Do obu dodałam suszone pomidory i czosnek, a do pierwszej dodatkowo mąkę kokosową. Druga wersja zawiera taka samą ilość warzyw, a mniej jajek i zrobiłam z niej 2, a nie 4 gofry. 

Te gofry nie są chrupiące, jak większość gofrów bez mąki (przynajmniej ja mam takie doświadczenia do tej pory), za to świetnie zastępują pieczywo, najlepiej ze wszystkich wersji, które robiłam.



Składniki na 4 gofry:
* ok. 150 g brokułu (to jest poprawna, wbrew pozorom, forma;)
* 3 średnie jajka
* łyżka mąki kokosowej 
* 2-3 drobno pokrojone suszone pomidory
* 2 ząbki czosnku posiekane albo wyciśnięte
* sól, pieprz

Na wierzch:
* szynka surowa wędzona + paseczki papryki czerwonej
* szynka surowa wędzona + pestki granatu
* pomidor + cukinia
* starty cheddar



Różyczki brokułu najpierw starłam (tzn. córka moja starła, gwoli ścisłości) na dużych oczkach tarki, ale efekt nie był dla mnie zadowalający, więc wrzuciłam je jeszcze do małego pojemniku miksera i wtedy już było ok.
Połączyłam z pozostałymi składnikami.


Keto gofry warzywne - pyszne!

 

Masę podzieliłam na pół, z każdej połówki zrobiłam 2 gofry. Piekłam 4 minuty w nagrzanej gofrownicy.
Wyszły puchate i zwarte, po lekkim podważeniu brzegu nie było problemu z wyciągnięciem ich na zewnątrz.  




Keto gofry warzywne - pyszne!

Keto gofry warzywne - pyszne!

Keto gofry warzywne - pyszne!

Keto gofry warzywne - pyszne!


W drugim podejściu wzięłam mniej jajek, nie dodałam mąki kokosowej, a masę podzieliłam na 2 gofry - wyszły grubsze niż poprzednie.

Składniki na 2 gofry:
* ok. 150 g brokułu 
* 2 średnie jajka
* 2-3 drobno pokrojone suszone pomidory
* 2 ząbki czosnku
* sól, pieprz

Na wierzch:
* sałata
* pomidory
* kulki mozzarelli
* czerwona cebula



Keto gofry z brokulem - bardzo smaczne!

Keto gofry z brokulem - bardzo smaczne!

Keto gofry z brokulem - bardzo smaczne!



"Gdy musisz dokonać wyboru, ale tego nie robisz, to wciąż dokonujesz wyboru"
William James



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!