wtorek, 14 maja 2019

Keto naleśniki z serem, malinami i śmietaną


Keto naleśniki z serem, malinami i śmietaną



Przy pierwszej próbie zrobienia keto naleśnika poniosłam fiasko w kwestii wizualnej tegoż.
Ale ja za bardzo (albo nawet wcale) takimi porażkami (?) się nie przejmuję, bo to w końcu nie zawody, ale życie, a porażki (tak twierdzą mądrzy ludzie) nas hartują i rozwijają:)
Wtedy odkryłam, że takie jajeczne naleśniki lepiej jest robić na mniejszej patelni, bo jak są za cienkie, to się rwą.
Czasem o tym zapominam, ale tym razem nie.

Dzisiejsze naleśniki są na słodko, kakaowo i z dodatkiem malin, które mi się zawieruszyły w lodówce i podczas rozmrażania jej się odnalazły.
Danie pyszne oczywiście, jak wszystko na tej diecie. Miałam zamiar zwiększać powoli ilość węglowodanów, ale jakoś mi to nie idzie. Tak dobrze mi na tym mocno tłustym, a mało węglowym jedzeniu:)




Składniki na 2 naleśniki:
* 2 jajka
* 2 łyżki śmietanki 30%
* łyżeczka kakao
* masło na patelnię

Nadzienie i na wierzch:
* 100 g serka śmietankowego
* maliny
* ok. 50 g śmietany 22% - akurat taką miałam, ale im tłustsza tym lepsza
* płaska łyżeczka erytrytolu lub więcej, tak aby słodycz dania była optymalna
* odrobina gorzkiej czekolady do posypania




Jajka ze śmietanką i kakao lekko ubiłam trzepaczką. Połowę masy wylałam na rozgrzane masło, chwilę odczekałam do ścięcia wierzchu, przełożyłam na moment na drugą stronę, ale właściciwe jak naleśnik się zetnie, to już niekoniecznie trzeba przekładać. To samo zrobiłam oczywiście z drugą częścią jajecznej masy.


Keto naleśniki z serem, malinami i śmietaną


Po położeniu na talerz posmarowałam serkiem, dodałam maliny, sypnęłam słodzikiem (można też go dodać do naleśników), złożyłam, po wierzchu polałam śmietaną i oprószyłam startą czekoladą.
Cudo!:)


Keto naleśniki z serem, malinami i śmietaną

Keto naleśniki z serem, malinami i śmietaną





"Nie należy mylić prawdy z opinią większości."

Jean Cocteau




4 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!